Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Biltemas Superglans, bra?

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Andrsn
Ny Medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 08 aug 2020 23:05

Biltemas Superglans, bra?

Inlägg av Andrsn » 08 aug 2020 23:15

Hejsan. En fråga bara om biltemas Superglans/super gloss, är den tänkt som en ersättning till vax? För inte använder man väl den på en redan vaxad bil?
Jag har själv testat den och att spraya och torka av är ju otroligt smidigt, den stöter bort vatten och smuts bra under en lång tid.
Någon annan som har testat det eller andra liknande spray?
Vad skulle du säga är bäst jämfört med spray, eller vaxa för hand/maskin.

Tack på förhand.

https://www.biltema.se/bilvard/biltvatt ... 2000041126

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Biltemas Superglans, bra?

Inlägg av Funk » 09 aug 2020 06:35

Hej och välkommen.
I stort sett alla liknande produkter är användbara både som torkstöd/snabbvax eller som topping till annat skydd.
Det finns en uppsjö liknande produkter på marknaden, och alla har väl sina favoriter. Jag använder ett liknande då och då som är avsett för mitt lackskydd.
Vad det gäller vax eller enklare skydd så är det viktigaste att det det kommer på... men jag gissar att att vax i krämform tillför mer skydd. Metoden att få på det är av mindre betydelse, men ofta förenklar maskinpåläggning så den late/smarte väljer det.. :-)

Och generellt har Biltema en hel del bra och prisvärda grejor så varför inte...

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Skriv svar