Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Soft 99 Hydro Gloss Wax

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Calle
Medlem
Inlägg: 67
Blev medlem: 28 jun 2014 21:44

Soft 99 Hydro Gloss Wax

Inlägg av Calle » 15 aug 2020 20:47

Är det någon som har testat Soft 99 Hydro Gloss Wax?

Enligt uppgift ska det fungera bra även på keramiska lackskydd. Kan ju vara ett trevligt komplement om det tillför något extra på det befintliga skyddet tänkte jag. Om jag har förstått det hela rätt så hjälper det även till att minska risken för vattenfläckar som just keramiska lackskydd kan vara lite känsliga för.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Soft 99 Hydro Gloss Wax

Inlägg av Funk » 16 aug 2020 07:07

Jag har ej provat, men tänker så här: Att lägga på ett keramiskt skydd som är hyprofobisk för att sedan toppa med ett hydrofiliskt wax verkar motsägelsefullt.
Visserligen finns alltid risken för kvarliggande vattendroppar som drar åt sig smuts och sedan ger lite ringar/fläckar om de får torka på plats, men den risken finns ju också om vattnet ligger kvar i större sjok.

Som sagt, jag har ej provat, men är skeptisk..

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Soft 99 Hydro Gloss Wax

Inlägg av Manor » 16 aug 2020 07:58

Jag tillhör väl de som lagt på en hel del ovanpå det keramiska lackskyddet för att det är kul och pyssla lite. Jag har dock inte testat just detta vax. Nödvändigt är det inte...man gör det för man tycker det ör kul i så fall.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Skriv svar