Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

MrCap Formula U

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
samohT
Ny Medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 17 mar 2021 18:33

MrCap Formula U

Inlägg av samohT » 17 mar 2021 18:53

Har en VW Tiguan sedan ny 2019 (metallic) alltid handtvättad alternativt borstfri macktvätt, funderar nu på att anlita MrCap för en Formula U behandling, någon här som vet mer om behandlingen? Är det värt dryga 7000?

Tacksam för svar!

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: MrCap Formula U

Inlägg av Manor » 17 mar 2021 20:01

Hej och välkommen till forumet :).
De flesta här håller själva på med bilvård och anlitar sällan någon firma för detta. MrCap:s medel är heller inget som man kan köpa utanför den kedjan, tror jag...så svårt att veta hur bra det är.

Som alltid är det underarbetet som tar tid, lackskyddet i sig kostar väl också en slant men om jag exempelvis jämför med CarPro CQuartz UK 3.0 som några av oss gillar så kostar det cirka 600-800:- vilket med god marginal räcker för en bil i din storlek. Detta är ett helt ok keramiskt lackskydd som håller i några år utan större problem. Resterande summa som kvarstår ska väl då anses vara arbetskostnad.

Gillar man inte att hålla på själv så är väl 7000:- helt ok.
Om man dock gillar att pyssla själv så räcker pengarna till en bra polermaskin som man kan ha glädje av i många år ;).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

popp
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1117
Blev medlem: 23 maj 2012 08:37
Ort: Halmstad

Re: MrCap Formula U

Inlägg av popp » 17 mar 2021 20:34

Hej

Jag hade kollat på någon Facebook sida med bilvård och se vad du kom rekommenderar för någon där tänker jag,

Var bor du någonstans?

Det är precis som Manor skrev så är underarbetet väldigt viktig :jeps

Jag har ingen erfarenhet av Mrcap själv tyvärr så det har jag ingen uppfattning om tyvärr :)

Skriv svar