Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Lackskydd på nyare bil

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Matt
Medlem
Inlägg: 32
Blev medlem: 09 aug 2011 15:42

Lackskydd på nyare bil

Inlägg av Matt » 29 mar 2021 19:27

Hej,

Jag har köpt en V90 2019 som ska levereras nyrekondad till mig nästa vecka (gissar på att rekond här betyder enstegspolering i bästa fall). Jag funderar då på att lägga på ett lackskydd på egen hand, och tänker då inte polera först.

Vad rekommenderar ni? Har inte tillgång till garage så något som är relativt enkelt och går snabbt tänker jag. Polermaskin har jag (Flex 3401). Har tidigare använt Menzerna Powerlock men tar gärna förslag på något mer hållbart men som är lika enkelt att lägga på.

Mvh Mattias

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Lackskydd på nyare bil

Inlägg av Funk » 29 mar 2021 19:48

Jag tänker så här.., ligger det redan något från rekonden så skulle jag fråga vad, det kanske är minst lika bra som det du kommer att lägga..
Steg två efter ett tag är att köra en enkel polish/sealant när det som ligger där börja ge med sig. BBV onestep, Pingens Polish & Sealant , Glare eller Angelwax AIO . Alla dessa är enstegare som är lätta att köra och ger fin glans. Angelwax är lite mer krävande att köra ut, men håller bäst glans och avrinning IMO.

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Matt
Medlem
Inlägg: 32
Blev medlem: 09 aug 2011 15:42

Re: Lackskydd på nyare bil

Inlägg av Matt » 30 mar 2021 09:50

Tack för svar!

Skriv svar