Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Testat Tershine Magnify

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Testat Tershine Magnify

Inlägg av Funk » 21 maj 2022 11:56

Jag provade att nytt keramiskt lackskydd nu i veckan, Tershine Magnify.
Utgångsläget var en väl rengjord Polestar 2 , glanspolerad på ett par ställen men annars som från fabrik. Spritade noga innan skyddet lades..
Hållbarhetsomdömen får ju vänta , men vad det gäller lätthet att applicera var det här det enklaste jag hanterat. Och ett klart godkänt resultat både vad det gäller glans och avrinning. Tershine är en ganska intressant nykomling, har flera trevliga produkter måste jag säga..
P2S.jpg
Tersine.jpg
Tersine.jpg (95.76 KiB) Visad 8693 gånger
/Thomas

PS: Kostnad 698:- för ett kit med 30ml med appliceringsdukar och pad , men det är drygt och bör lätt räcka till minst två bilar..
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

F_man
Medlem
Inlägg: 41
Blev medlem: 10 jun 2021 20:55

Re: Testat Tershine Magnify

Inlägg av F_man » 21 maj 2022 13:35

Snyggt! Håll oss gärna uppdaterade!

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Testat Tershine Magnify

Inlägg av Manor » 21 maj 2022 21:35

Snyggt, det kanske blir dags för en ny keramisk behandling i år på Suzukin. Inte riktigt säker med vad i så fall...CarPro UK 3.0 ligger som vanligt högt på listan dock.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Testat Tershine Magnify

Inlägg av Funk » 22 maj 2022 15:19

3.0 är en klassiker och hyggligt lätt att lägga, Tershine var dock löjligt lätt..

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Jimmy
Medlem
Inlägg: 172
Blev medlem: 21 jun 2009 14:21
Ort: Blekinge

Re: Testat Tershine Magnify

Inlägg av Jimmy » 27 maj 2022 07:43

Det låter lovande :) Ska lägga Magnify på min bil om ett par veckor för första gången. Det är även första gången jag ska lägga ett keramiskt lackskydd.

Jimmy
Medlem
Inlägg: 172
Blev medlem: 21 jun 2009 14:21
Ort: Blekinge

Re: Testat Tershine Magnify

Inlägg av Jimmy » 26 jun 2022 10:39

Har provat Magnify coating på två bilar nu. Första gången jag lägger nåt keramiskt skydd. När jag gjorde första bilen blev det lite stressigt för hade planerat att lägga ett annat skydd men det hade hänt med något med det i flaskan så fick bli Magnify. Hade tyvärr dålig belysning plus extremt trångt garage så tyckte det var lite svårt att se var man lagt.
Andra bilen gick bättre, kanske helt fel och galet men la på skyddet på den utomhus i skuggan. Körde sen in den i garaget så den fick stå inne till dagen efter.
Tyckte det var enkelt att buffa av utan problem. Inte riktigt van vid så dryga medel så antar att jag överdoserade för flaskan räckte precis till två bilar, en Audi A3 och en Opel Corsa. Men la även på den olackade plasten.
Flaskan är snygg men tycker att det är en nackdel att den är svart för går inte att se hur mycket medel det finns kvar.

Glansen blev riktigt bra och avrinningen är helt ok, men inte överväldigande tycker jag så jag vet inte om jag gjort något fel.
Tycker jag fått bättre avrinning med exempelvis Sonax ceramic spraycoating. Men detta håller väl förhoppningsvis längre.
Tänkte prova att "toppa"/underhålla nu om några veckor med Sonax spraycoating.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Testat Tershine Magnify

Inlägg av Manor » 25 jul 2022 12:21

Hur har Tershine Magnify levererat så här långt?
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Testat Tershine Magnify

Inlägg av Funk » 25 jul 2022 19:42

Sådär... Det sitter kvar men ger inte samma sanslösa avrinning som CQUK.. Fast med en lite dos, och då menar jag liten, av Refract då och då så är den helt OK. Och kombinationen är superlätt att använda..

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Testat Tershine Magnify

Inlägg av Manor » 25 jul 2022 23:23

Jag har "polerat" upp Suzukin idag med CarPro Essence Plus och CarPro GlossPad...imorgon blir det två lager med CarPro Gliss. Ingen fantastisk hållbarhet, men bättre skydd än en sealant och glans och avrinning som inte går av för hackor 👍. Det får dock bli något mer keramiskt nästa gång...
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Skriv svar