Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Dubbla lager lackskydd?
-
- Medlem
Dubbla lager lackskydd?
Om och hur ska jag lägga ett extra lager lackskydd? I detta fallet Autoglym UHD ceramic. Har lagt det första och har möjlighet att lägga mer under dagen om det är nån vits?
Polestar2
- Manor
- Moderator
Re: Dubbla lager lackskydd?
Jag har aldrig lagt två lager av något keramiskt lackskydd.
Om man vill göra det så brukar det stå när det andra lagret ska läggas...typ en timme efter i vissa fall.
Finessen är väl mest att man vet att man lyckats täcka hela lackytan, men om hållbarheten blir så mycket bättre har jag ingen aning om.
Om man vill göra det så brukar det stå när det andra lagret ska läggas...typ en timme efter i vissa fall.
Finessen är väl mest att man vet att man lyckats täcka hela lackytan, men om hållbarheten blir så mycket bättre har jag ingen aning om.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- Funk
- Moderator
Mitt svar blir samma, om det inte uttryckligen rekommenderas så nej. Och jag har nog aldrig sett det..
/Thomas
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- progge
- Moderator
Om tillverkaren skriver att man kan lägga två lager, så är det Ok. Annars låt bli.
Beror på den avstötande funktionen på skyddet som är aktiverat, när bär medlet är borta.
Tex Carpro säger inom en timme från första lagret.
Beror på den avstötande funktionen på skyddet som är aktiverat, när bär medlet är borta.
Tex Carpro säger inom en timme från första lagret.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020