Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Borsta bort snö på bilen...

Allt utvändigt arbete och produktval.
Användarvisningsbild
LineaR
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 884
Blev medlem: 28 aug 2012 19:14
Ort: Växjö

Re: Borsta bort snö på bilen...

Inlägg av LineaR » 09 feb 2013 18:02

Jonke skrev:Jag brukar borsta bort runt förardörren med jackan ( inte ner mot lacken ) och framrutan, resten blåser ju bort
betyder ju att mina 3lager upgp är på väg bort..för på min bil blåser det inte bort :lol:
får testa ett annat lackskydd till nästa vinter
Senast redigerad av 4 LineaR, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Jonke
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 680
Blev medlem: 27 jul 2012 21:50
Ort: Östersund

Re: Borsta bort snö på bilen...

Inlägg av Jonke » 09 feb 2013 18:31

LineaR skrev:
Jonke skrev:Jag brukar borsta bort runt förardörren med jackan ( inte ner mot lacken ) och framrutan, resten blåser ju bort
betyder ju att mina 3lager upgp är på väg bort..för på min bil blåser det inte bort :lol:
får testa ett annat lackskydd till nästa vinter

kan iof göra skillnad av att min bil står innomhus nattetid ( kallgarage) men ute på dagtid, 90% blåser bort
Senast redigerad av 4 Jonke, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Emilius
Medlem
Inlägg: 96
Blev medlem: 26 jan 2013 00:47

Re: Borsta bort snö på bilen...

Inlägg av Emilius » 10 feb 2013 21:32

Inte för att ta diskussionen som inte hör hemma här vidare men,
jag har inte nämnt nånting om att sladda, totalt onödigt att börja klaga på att jag är farlig i trafiken?
Jag pratade om att komma iväg från stillastående, sladdande var ändå ganska taget ur det blå.
Huruvida jag sladdar eller inte har inget med saken att göra.

Men nog om det, jag borstar av bilen med vad jag nu har tillhanda då jag åker vinterbil.
Har väl varit ett antal gånger man får skrapa rutorna med cd-fodral och dylikt när man glömt skrapa :mrgreen:
Senast redigerad av 4 Emilius, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
LineaR
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 884
Blev medlem: 28 aug 2012 19:14
Ort: Växjö

Re: Borsta bort snö på bilen...

Inlägg av LineaR » 14 feb 2013 21:04

Jonke skrev:
LineaR skrev:
Jonke skrev:Jag brukar borsta bort runt förardörren med jackan ( inte ner mot lacken ) och framrutan, resten blåser ju bort
betyder ju att mina 3lager upgp är på väg bort..för på min bil blåser det inte bort :lol:
får testa ett annat lackskydd till nästa vinter

kan iof göra skillnad av att min bil står innomhus nattetid ( kallgarage) men ute på dagtid, 90% blåser bort
hehe okej..men min står också inomhus nattetid varmgarage 13grader nu..19grader sommartid (mycket spring genom porten)..snön faller bort men inte helt är det riktigt mycket sitter de bra på min bil...får nog lägga på mer lackskydd å nåt vax för avrinning ;)

Stefan N
Medlem
Inlägg: 393
Blev medlem: 07 okt 2011 11:58
Ort: Täby

Re: Borsta bort snö på bilen...

Inlägg av Stefan N » 09 nov 2016 18:47

50cm snö på taket på bilen idag, tog det väldigt försiktigt med borsten och lämnade 5cm.
:brumm Polestar2

Dansken
Medlem
Inlägg: 101
Blev medlem: 28 feb 2016 23:41

Re: Borsta bort snö på bilen...

Inlägg av Dansken » 09 nov 2016 22:54

Jag är övertygad om att 99% av de bilburna kan ta en Vikan borste och borsta av den värsta snön utan att repa bilen, annars får man börja träna på det....

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Borsta bort snö på bilen...

Inlägg av Perra83 » 09 nov 2016 23:32

Ja ska man borsta får man som sagt lämna lite. Jag åker till tvätthall el tvättstation och spolar av bilen när den är snöig.

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2466
Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
Kontakt:

Re: Borsta bort snö på bilen...

Inlägg av Logan » 10 nov 2016 21:36

använd samma skrapa som används på rutan fast linda in den i dubbelvikt mikrofiberduk
The passions is what drives the art. Detailing for life

Teemu
Medlem
Inlägg: 46
Blev medlem: 02 okt 2020 10:52

Re: Borsta bort snö på bilen...

Inlägg av Teemu » 14 nov 2020 09:27

Säsongen närmar sig så smått igen. Tips på en bra och skonsam snöborste? Såg någon/några nämna Vikan. Vilken Vikan modell?

Skriv svar