Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Idag.....

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Idag.....

Inlägg av progge » 14 apr 2017 10:26

Hej skrev:Idag vill jag önska alla forummedlemmar en riktigt GLAD PÅSK! :D :cheers

Själv jobbar jag hela påsken, men hoppas att ni får trevligt sällskap OCH tid för lite bilvård! :brumm

Var rätt längesedan jag skrev något här själv, men är inne o läser rätt ofta. Blir mycket jobb och övrigt med familjen just nu, så bilvårdandet kunde varit bättre. Men ska bättra mig när jag får mer tid, lovar. :)
/Björn
Tackar, Glad Påsk på dig med.

Jobba lugnt :nicka
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

tobbegubben
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 597
Blev medlem: 27 nov 2012 18:28
Ort: Tomelilla På Österlen

Re: Idag.....

Inlägg av tobbegubben » 17 apr 2017 07:28

Sålde sin förra mustang förra veckan och denna veckan inhandlades det en ny.. Kommer bli en rolig sommar. :)

Användarvisningsbild
Jensa
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 645
Blev medlem: 01 apr 2010 22:26
Ort: Kävlinge

Re: Idag.....

Inlägg av Jensa » 17 apr 2017 08:57

Trevligt ju, vad för mustang blev det nu?

tobbegubben
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 597
Blev medlem: 27 nov 2012 18:28
Ort: Tomelilla På Österlen

Re: Idag.....

Inlägg av tobbegubben » 17 apr 2017 16:35

Jensa skrev:Trevligt ju, vad för mustang blev det nu?
Det blev en 2016 GT 5 liters V8 på 431 hästar. Competition orange och med manuell låda..

Användarvisningsbild
Jensa
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 645
Blev medlem: 01 apr 2010 22:26
Ort: Kävlinge

Re: Idag.....

Inlägg av Jensa » 17 apr 2017 18:22

Det låter som ett fint val :D

popp
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1117
Blev medlem: 23 maj 2012 08:37
Ort: Halmstad

Re: Idag.....

Inlägg av popp » 17 apr 2017 21:07

Dom är riktigt goa bilar dom :jeps Helst den färgen gör den sig riktigt bra i. :D

Jobbar själv med sådana bilar :nicka

tobbegubben
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 597
Blev medlem: 27 nov 2012 18:28
Ort: Tomelilla På Österlen

Re: Idag.....

Inlägg av tobbegubben » 18 apr 2017 20:15

popp skrev:Dom är riktigt goa bilar dom :jeps Helst den färgen gör den sig riktigt bra i. :D

Jobbar själv med sådana bilar :nicka
Gillar också den färgen. Var den ända som jag kollade på. Mina krav var manuell, competition orange, recaro stolar. Att det även satt på ett Feritta rostfritt sportsystem gjorde inte saken sämre. :)
Vad jobbar du med?

popp
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1117
Blev medlem: 23 maj 2012 08:37
Ort: Halmstad

Re: Idag.....

Inlägg av popp » 18 apr 2017 21:15

tobbegubben skrev:
popp skrev:Dom är riktigt goa bilar dom :jeps Helst den färgen gör den sig riktigt bra i. :D

Jobbar själv med sådana bilar :nicka
Gillar också den färgen. Var den ända som jag kollade på. Mina krav var manuell, competition orange, recaro stolar. Att det även satt på ett Feritta rostfritt sportsystem gjorde inte saken sämre. :)
Vad jobbar du med?
Jag jobbar på Ford i Halmstad som rekondare :jeps

Och sportavgas på en Mustang blir mycket trevligare.. :nicka

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Idag.....

Inlägg av Manor » 22 apr 2017 16:21

En leverans denna vecka från StreetPower-Rekond. Satsade på CarPro som nu säljs ut, men även lite annat smått och gott.

Leveransen kom efter 2 dagar, men tyvärr hade en produkt förväxlats med en annan. Ett snabbt mail till dem, och direktsvar att ett nytt paket är på väg. 2 dagar senare så var allt löst...ingen merkostnad för mig som även fick behålla den felskickade produkten som "plåster på såren". Världsklass :best :jeps.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Idag.....

Inlägg av Perra83 » 23 apr 2017 11:10

Det är världsklass!!
Har fått fel jag med någon gång och samma sak där, rätt vara kommer dagen därpå och fått behålla den andra.
Fick leverans från SP i torsdags. Brutalt stora torkdukar och även Tire Coat från Tac.
Bilen ska in på rekond imorgon och sommardäcken byter ja till på tisdag.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Idag.....

Inlägg av Manor » 23 apr 2017 18:11

Perra83 skrev:Det är världsklass!!
Har fått fel jag med någon gång och samma sak där, rätt vara kommer dagen därpå och fått behålla den andra.
Fick leverans från SP i torsdags. Brutalt stora torkdukar och även Tire Coat från Tac.
Bilen ska in på rekond imorgon och sommardäcken byter ja till på tisdag.
Jag testar med Tyre Coat från Car Chem, samt ett schampoo från Tac Systesm :).
En beställning är även lagd till England för smått som gott..bara olika medel och inget elektriskt...främst saker som inte går att få tag på i Sverige. Ett paket ska dimpa ner i veckan som kommer :D.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Siggy-Stardust
Medlem
Inlägg: 196
Blev medlem: 24 maj 2010 20:12
Ort: Uppsala

Re: Idag.....

Inlägg av Siggy-Stardust » 28 apr 2017 19:34

... köpte jag 10 st för 650:-

Bild

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Idag.....

Inlägg av Manor » 29 apr 2017 00:00

Bra pris för bra sprejflaskor...varifrån köpte du dem...kanske svar via PM ;).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Idag.....

Inlägg av Funk » 29 apr 2017 16:02

...eller rättare sagt igår fyndade jag en Nilfisk-ALTO E 145.3-10H X-TRA för det grymma priset av 1700:- inklusive frakt. :-)
30% rabatt på priset på CDON:s rea och en tillgodocheck på 300:- så har man en tvätt på väg för det priset.

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Idag.....

Inlägg av Manor » 30 apr 2017 16:52

Idag så testade jag ett specialmedel för att tvätta däck. Medlet heter Tuf Shine - Tyre Cleaner och levereras i en pumpspray flaska. Sputa på medlet på däcket...vänta en minut...borsta med däckborste...spola av med högtryck. Det var Coca-Cola liknade skitvatten som rann av. På Suzukin körde jag därefter på medlet igen och spolade av ytterligare tre gånger innan det bruna var borta. Spontant är detta det bästa däcktvättmedel jag någonsin testat.

Däcken behandlades därefter med CarPro Perl fram och Optimum Opti-Bond Tire Gel bak...för att testa vilket jag gillar bäst...samt hållbarhet.

Efter tvätt och tork av lacken så användes Poorboys Quick Detailer+ som kändes hyfsad...om än inte lika bra/rolig som Orchards Perfection.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Lundberg
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 725
Blev medlem: 07 jun 2015 22:35
Ort: Heby (Uppsala)

Re: Idag.....

Inlägg av Lundberg » 30 apr 2017 16:55

Manor skrev:Idag så testade jag ett specialmedel för att tvätta däck. Medlet heter Tuf Shine - Tyre Cleaner och levereras i en pumpspray flaska. Sputa på medlet på däcket...vänta en minut...borsta med däckborste...spola av med högtryck. Det var Coca-Cola liknade skitvatten som rann av. På Suzukin körde jag därefter på medlet igen och spolade av ytterligare tre gånger innan det bruna var borta. Spontant är detta det bästa däcktvättmedel jag någonsin testat.

Däcken behandlades därefter med CarPro Perl fram och Optimum Opti-Bond Tire Gel bak...för att testa vilket jag gillar bäst...samt hållbarhet.

Efter tvätt och tork av lacken så användes Poorboys Quick Detailer+ som kändes hyfsad...om än inte lika bra/rolig som Orchards Perfection.
Vart köpte du tuf? Ett bra medel för det ändamålet vore guld att han, varken stark alkalie eller fälgrengöring lämnar ett helt tillfredsställande resultat.
// Jack

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Idag.....

Inlägg av Manor » 30 apr 2017 18:21

Lundberg skrev:
Manor skrev:Idag så testade jag ett specialmedel för att tvätta däck. Medlet heter Tuf Shine - Tyre Cleaner och levereras i en pumpspray flaska. Sputa på medlet på däcket...vänta en minut...borsta med däckborste...spola av med högtryck. Det var Coca-Cola liknade skitvatten som rann av. På Suzukin körde jag därefter på medlet igen och spolade av ytterligare tre gånger innan det bruna var borta. Spontant är detta det bästa däcktvättmedel jag någonsin testat.

Däcken behandlades därefter med CarPro Perl fram och Optimum Opti-Bond Tire Gel bak...för att testa vilket jag gillar bäst...samt hållbarhet.

Efter tvätt och tork av lacken så användes Poorboys Quick Detailer+ som kändes hyfsad...om än inte lika bra/rolig som Orchards Perfection.
Vart köpte du tuf? Ett bra medel för det ändamålet vore guld att han, varken stark alkalie eller fälgrengöring lämnar ett helt tillfredsställande resultat.
Jag gjorde en beställning från England med lite gott och blandat...mest saker som jag läst om men inte hittat på närmare håll.
Tidigare har jag mest använt något APC i både mild och starkare blandning...men maken till resultat som jag fick nu har jag aldrig varit med om.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

AudiS6
Medlem
Inlägg: 197
Blev medlem: 28 maj 2011 16:08
Ort: Östersund

Re: Idag.....

Inlägg av AudiS6 » 01 maj 2017 16:09

Funk skrev:...eller rättare sagt igår fyndade jag en Nilfisk-ALTO E 145.3-10H X-TRA för det grymma priset av 1700:- inklusive frakt. :-)
30% rabatt på priset på CDON:s rea och en tillgodocheck på 300:- så har man en tvätt på väg för det priset.

/Thomas
Köpte en jag också innan rean, trasig när den kom fram och dom vägrade att byta ut den utan dom ville bara häva köpet. Totalt värdelös kundtjänst. Aldrig mer CDON för mig i alla fall :evil:

Användarvisningsbild
ostkroken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1223
Blev medlem: 04 jun 2013 20:44
Ort: Östhammar

Re: Idag.....

Inlägg av ostkroken » 08 maj 2017 20:32

AudiS6 skrev:
Funk skrev:...eller rättare sagt igår fyndade jag en Nilfisk-ALTO E 145.3-10H X-TRA för det grymma priset av 1700:- inklusive frakt. :-)
30% rabatt på priset på CDON:s rea och en tillgodocheck på 300:- så har man en tvätt på väg för det priset.

/Thomas
Köpte en jag också innan rean, trasig när den kom fram och dom vägrade att byta ut den utan dom ville bara häva köpet. Totalt värdelös kundtjänst. Aldrig mer CDON för mig i alla fall :evil:
Äh dåligt och trist! :evil:

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Idag.....

Inlägg av Manor » 10 maj 2017 13:09

Är det fler än jag som är intresserade av bilder på Tobbegubbens nya kärra ;-).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Skriv svar