Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

TV tips

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Teemu
Medlem
Inlägg: 46
Blev medlem: 02 okt 2020 10:52

TV tips

Inlägg av Teemu » 02 aug 2021 14:55

Hej!
Har idag en knappt 3 år gammal Philips 55" OLED med en prislapp på närmare 15000kr. Har på senare tid fått en hel del inbränningar. Bla Tv10 loggan vilket jag tycker är oerhört underligt, då jag typ bara ser F1 i vanlig tablå-TV (och då visas inte loggan under reklam) eller så är TV:n väldigt känslig.
Så efter en dyr besvikelse där Philips inte ens vill kännas vid att det är eller finns dessa problem på OLED, så är min undran vad ni har för TV, upplever ni problem med dom. Eller om ni har tips/rekommendationer på vad man kanske ska köpa?

Tittar som sagt typ bara F1 ur vanlig tablå-TV, annars blir det Viaplay, Youtube eller liknade.
Tack på förhand!
Mvh Teemu

mikkiz
Medlem
Inlägg: 402
Blev medlem: 03 feb 2013 20:50
Ort: Västerås

Re: TV tips

Inlägg av mikkiz » 02 aug 2021 15:06

Har haft 2 philips tvn. Deras kundtjänst är under all kritik…inge mer för min del.

Jag kollar mycket på f1 och ishockey..har i dagsläget en sony 65 xe9305. Ingen oled men mycket nöjd.

Alf A Romeo
Medlem
Inlägg: 30
Blev medlem: 25 maj 2020 12:13

Re: TV tips

Inlägg av Alf A Romeo » 02 aug 2021 16:14

Har en 8 månader "gammal" Samsung 65" Q-led. Första exemplaret hade suddig bild helt utan kontrast. Packades ner och byttes ut till en ny. Nästa fick pixelfel efter en vecka. Tredje exemplaret fungerade i sju månader när bilden blev mycket svagare på halva bilden. Lämnades in och den blev reparerad med helt ny panel.
Förutom dessa fel har samtliga haft väldigt märkliga mjukvaruproblem. Jag programmerar att signalen kommer från en fiberanslutning och går genom en hembioförstärkare. Brukar fungera några dagar för att sedan glömma det. Kör nu på en standard inställning. Nä, detta är nog min sista Samsung. Den heter QE65Q77TAT. Köp ingen sådan.
Men inga inbränningar och jag tittar också på F1 på TV10 samt abonnemang på F1s egen streamingtjänst.
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: TV tips

Inlägg av Manor » 02 aug 2021 16:48

Jag har en 82" Samsung QLED som jag är väldigt nöjd med.
Därtill en 70" Philips (billigare variant) vars mjukvara är under all kritik...den tappar bl.a alla lagrade TV-kanaler stup i kvarten. Nu används den mest som spelmonitor till en Xbox och det gör den väl riktigt hyfsat.

Samsung gillar jag, och jag har tidigare haft några LG som också levererat.
Jag har dock aldrig haft någon OLED...jag är inte så superkänslig för bildkvalitet utan har främst satsat på storlek.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Teemu
Medlem
Inlägg: 46
Blev medlem: 02 okt 2020 10:52

Re: TV tips

Inlägg av Teemu » 02 aug 2021 22:27

Tack för input så långt. Tar tacksamt emot fler om det är fler som har.
Kollat lite under dagen och har lite kommer fram till att det verkar vara just Samsung, LG och Sony som är bäst på TV nu.
Även sett väldigt många som sågar Philips totalt.

TV har utvecklats enormt, så egentligen funkar säkert vilken 4K-variant som helst....

Teemu
Medlem
Inlägg: 46
Blev medlem: 02 okt 2020 10:52

Re: TV tips

Inlägg av Teemu » 04 aug 2021 21:48

Då har jag precis beställt en Sony 65" XH80. Får bra recensioner verkar det som, ett ok pris (tror jag) och Android som man är van vid.
Finns i butiken i närheten, men orkar inte trixa med släp mm, så beställde via nätet istället. Slut i lager där, men på ingång. Smidigt med hem till porten för samma pris.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: TV tips

Inlägg av Manor » 04 aug 2021 23:57

Teemu skrev:
04 aug 2021 21:48
Då har jag precis beställt en Sony 65" XH80. Får bra recensioner verkar det som, ett ok pris (tror jag) och Android som man är van vid.
Finns i butiken i närheten, men orkar inte trixa med släp mm, så beställde via nätet istället. Slut i lager där, men på ingång. Smidigt med hem till porten för samma pris.
Sony har jag hört mycket gott om.
Dock inte ägt någon Sony TV själv.

Lycka till och vi håller tummarna för att den ska leverera som önskat :jeps.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Skriv svar