Dessutom var det premiär med den roterande maskinen. Första gången med roterande ever
Började med att tvätta huven med Kallavfettning, HD-Grön och schampo. Delade sen av huven i två delar med maskeringstejp.
Tyvärr blev det inga bra bilder pga dåligt ljus och dammigt i garaget men jag lägger ut dem ändå.
Förebilder:

Började med IP med gul medelhård trissa på den vänstra sidan och 13 med gul trissa på högra sidan. Lahega var mycket mer lättjobbat och gav resultat snabbare. Behövdes inte alls brytas ner på samma sätt som IP. När jag körde Menzerna, både IP och FF hade maskinen tendens att vilja hoppa och fara. Kan iof bero på orutin, och handhavandefel, att köra roterande men då borde jag haft samma symtom med Lahega?
Efter det körde jag FF med aprikos mjuk trissa till vänster och 18 med aprikos mjuk trissa till höger. Spritade sen hela huven med Final Inspection och tog bort maskerinstejpen.

När det gäller glans och att plocka repor är de två likvärdiga men hos mig vinner Lahega på poäng eftersom jag upplever dessa två mer lättjobbade. Dessutom dammade IP betydligt mer än 13.
Avslutade med att lägga på Sonus lackskydd över hela huven.

Nästa gång skulle jag vilja testa att jämföra med Menzerna Power- och Superfinish eftersom jag aldrig kört med dessa.