Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Autoglym BodyShop

Poleringssätt och produktval.
Användarvisningsbild
Västervåla
Medlem
Inlägg: 55
Blev medlem: 16 maj 2009 16:33
Ort: Västervåla

Autoglym BodyShop

Inlägg av Västervåla » 24 dec 2009 14:03

Hur är dessa produkter jämfört med tex 3m menzerna autosmart mm. Har försökt att hitta info om någon som använt dom men det är svårt Någon här som har provat?
Senast redigerad av 4 Västervåla, redigerad totalt 14 gång.

marcus
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1180
Blev medlem: 28 sep 2008 16:38

Re: Autoglym BodyShop

Inlägg av marcus » 24 dec 2009 15:05

Jag har en ytterst liten erfarenhet av denna serie, och blev inte direkt överförtjust. Vill minnas att priset också var ganska högt?
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Autoglym BodyShop

Inlägg av mortil » 24 dec 2009 16:12

hör med extreme han har jag för mej har använt dessa. kan ha fel men ja vet har kunskap om autoglym.
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Autoglym BodyShop

Inlägg av Jiiins » 24 dec 2009 16:16

mortil skrev:hör med extreme han har jag för mej har använt dessa. kan ha fel men ja vet har kunskap om autoglym.

Det stämmer vill minnas han demonstrera en polish!? Som jag blev lite impad av ;)
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör
Inlägg: 1897
Blev medlem: 22 sep 2008 20:52
Ort: Göteborg

Re: Autoglym BodyShop

Inlägg av Tantrum » 25 dec 2009 01:02

Extreme körde Supreme Polish 13 vet jag säkert. Hur det är idag vet jag inte.

Autoglyms polermedel är lite gammaldags av produktsäkerhetsdatablad och användaromdömen att döma. Med detta sagt tror jag inte att de är dåliga, bara lite gammaldags. Gammaldags som i att de avverkar mer eller mindre "rakt" tills de torkar upp och dammar bort samt att varken etikett eller annat bytt utseende sen minst 4-5 år tillbaka.

Jag hade gärna testat dem om jag haft lust och pengar att spendera :)
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.

Användarvisningsbild
Västervåla
Medlem
Inlägg: 55
Blev medlem: 16 maj 2009 16:33
Ort: Västervåla

Re: Autoglym BodyShop

Inlägg av Västervåla » 25 dec 2009 09:52

Ok tackar för svar. Det verkar som att det inte är så många som har provat dom. Det kanske beror på priset för dom är ju inte billiga! Men det hade varit kul att testa.
Senast redigerad av 4 Västervåla, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Autoglym BodyShop

Inlägg av Jiiins » 25 dec 2009 13:57

Extreme skrev:Ja Hej på er alla och en god fortsättning !!!!

Jo det stämmer att jag har kört alla Produkter av Autoglyms polermedel, eftersom jag var ansluten i deras Exklusiv polich organisation , men som jag nu har lämnat, pga. just av det ni skriver om, att deras produkter ej hänger med utvecklingen som typ att de torkar alldeles för snabbt och dammar för mycket, det enda polermedlet som jag fastnade för var var precis som ni säger
Supreme Polish 13, har kört denna i några år och tyckte faktiskt att den fungerad utmärkt på svarta bilar i ett sista steg, men har nu en ny favorit som ni säkert känner till Top Line Polish 150 som är en bättre produkt och torkar ej så fort heller, och man kan lägga ett lackskydd direkt efter sådan slutpolering.

PS
Har ej kunnat vara så aktiv på forumet på ett tag pga stor renoverig i mitt hem sen i augusti månad, men jag kommer tillbaka efter Ny År
DS

MVH
Extreme! :nicka


Ser fram emot det ;)



/Jiiins :jeps
" En sjuk polernörd "

Skriv svar