Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Vilka här kör med Top Tool dubbel trissa maskinen?

Poleringssätt och produktval.
Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Vilka här kör med Top Tool dubbel trissa maskinen?

Inlägg av Nisse » 20 jun 2009 23:00

Rent allmänt om Top Toolen.....har du under längre tid kört denna maskin så är det ingen höjdare att gå tillbaka till en Cyclon eller dess kopior...Den är naturligtvis ingen ersättning för en roterande maskin utan ett kompliment för att återställa måttligt repade stora ytor snabbt...Man lär sig inte att köra en Top Tool på ett effektivt sätt under några timmar...utan detta kommer efter längre tid....Faktisk är det så att många rekondfirmor har problem med väldigt mörka lacker att få till dessa utan polerrosor och hologram när bilen körs ut i solen...inomhus kan lacken se 100% ut...Och när det gäller just dubbelmaskiner så är Top Toolen top of the line...värt pengarna...ja absolut om man polerar bilar ofta... ;)

Just diskutionen gällande att man kan om man vill, visst polera en svart lack med en roterande maskin rakt igenom och sedan köra ut den i solen och det ser 100% ut kan vi lämna därhän...Dom vi säljer dessa maskiner till är just dom som upplever detta som ett problem med svarta lacker...och dom som vill veva av en bilhandlarbil snabbt !!

Maskinen är i mitt tycke perfekt att köra sista steget med och då kombinationsprodukter polish/lackskydd...Och då garanterar man sig mot polerrosor och hologram...

Personligen kör jag 133X25 orange rondell....lila tycker jag blir på tok för hårda...Och naturligtvis om man vill ha bättre avverkning så är Optipad/Propad ull/akryl rondeller 120mm ett väldigt bra hjälpmdel.... ;)
Senast redigerad av 5 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
Crille
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1178
Blev medlem: 02 jun 2009 06:48
Ort: Västerås

Re: Vilka här kör med Top Tool dubbel trissa maskinen?

Inlägg av Crille » 20 jun 2009 23:04

Nisse skrev:Ja Nisse om det är du som äger Bollnäs bilvård så är det du som sålt den till mig för lite över en vecka sedan!..

Jag trodde faktiskt också att top toolen var en Rolls-Roycen skulle va tystare, men det kan ju även va drivremmen som det är nå strul med, jag har ju inte rört några justeringar på den eftersom den ska väl va inställd från tillverkaren, man skulle spänna remmen efter 100timmar står det i manualen.

Med Orginal cyclon har jag aldrig hörselskydd på mig den är tystare helt enkelt en min nya top tool.Crille


Äger inte företaget men jag jobbar där... ;)
och jag har haft semester...verkar din maskin vara felaktig så bör du höra av dig till oss... ;)
Men det är som någon annan skrev en viss skillnad på en Top Tool och en Cyclon när det gäller effekt...och det kan också vara en vanesak....Men det är nog rätt normalt att en Top Tool låter mer än en Cyclo eller dess kopior....

Ett tips...lossa muttern för spänningen...spänn den bara med tummens kraft och dra åt igen...man vet aldrig killen vid Top Tool i Katrineholm kan ha haft en dålig dag... ;)

Lycka till med din nya Top Tool Crille !! :jeps

Okej ska testa att göra det och se om det blir någon skillnad i maskinen :P
Senast redigerad av 4 Crille, redigerad totalt 14 gång.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Vilka här kör med Top Tool dubbel trissa maskinen?

Inlägg av Nisse » 20 jun 2009 23:20

Du får bara trycka med tummen på ringnyckeln så hårt du orkar just när du drar åt....remmen är tandad...

Så här är din Top Tool uppbyggd...
http://shop.bollnasbilvard.se/pub_image ... ss_588.bmp
Så här ser remmen ut....
http://shop.bollnasbilvard.se/pub_image ... 01_281.JPG
Bild
MVH Nisse

Skriv svar