Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Smartab medel?

Poleringssätt och produktval.
Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 982
Blev medlem: 18 sep 2008 19:08

Re: Smartab medel?

Inlägg av bustorp » 27 jul 2009 21:14

Crille skrev: När jag lägger Silver ONE så toppar jag absolut inget eftersom det blir sådan otrolig glans och avrinning med det... Platinum lägger jag aldrig själv eftersom jag kör med Nano 2K varför ha något annat?..

Jag fick nog höra det flertalet ggr under kursen det kan jag lova dig, han var precis lika noga att få ut detta till alla som var på kursen att "Lika löser Lika" så det har inte ändrat sig.

Jag tycker du ska prata med Göran för jag ringde honom idag om detta och jag gör precis helt rätt i mitt arbetssätt... Men som sagt bustorp jag tror du är en jävel på att polera bilar/fordon men du har svårt att tro att någon kan ha rätt när du tror motsatsen, ibland så spelar inte åldern någon roll utan som jag skrev tidigare, utvecklingen går framåt även för "Oldboys" som gärna vill stanna kvar i "gamla säkra tiden" men ibland så måste man hänga med i nymodigheterna tror faktiskt ibland att du också behöver göra detta och våga ta ut svängarna lite mera..
Synd att du inte frågade Göran varför de vände på steken när Nano2K kom.........men det tar jag reda på själv, inga problem.
Fråga Göran nästa gång vad du ska toppa Silver One med, om det gör nytta (det blir ÄNNU blankare med Platinum, enligt Smartab) o vilken du lägger överst.
Det började man göra när Silver Seal kom för 10? år sedan.........


Jag säger det igen, Crille......det har ingenting med hur länge man jobbat med saker o ting att göra o inte ens med utveckling eller vad det var utan att man försöker tänka logiskt själv.
OK, jag har en lite större erfarenhetsbank än dig (+1000-1100 bilar????) o det kanske gör att jag har mer att jämföra med o tar inte allt för givet. Det drar jag naturligtvis nytta av när jag försöker lära mig nya saker.
Så är det med oss gubbjäklar, vi litar inte på vad alla andra säger alltid.......... ;)

Logiskt sett så faller detta på sitt eget grepp lite o går rakt emot "lika löser lika" i a f som jag ser det.
Platinum klarar ju inte naftan som finns i kallavfettningar, så därför är det lite konstigt att den klarar naftan i lackskyddet.
Nano2K klarar däremot nafta betydligt bättre o passar, logiskt sett, bättre under än över Platinum.

Jag vill, som sagt, gärna veta varför o inte bara att "det är bara så"...........
Att tro är att icke veta........o jag väljer att icke tro i det här fallet.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

Skriv svar