Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Små lackbubblor

Allt utvändigt arbete och produktval.
Jonazzi
Ny Medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 06 mar 2010 16:11

Små lackbubblor

Inlägg av Jonazzi » 06 mar 2010 18:18

Har upptäckt tre mindre lackskador på A6:a 2003 års modell. Det är som små bubblor där lacken släppt på ca 1 kvadratcentimeter. Mitt i syns ett litet litet hål. Är det ett stenskott som det gått fukt i och lacken släppt eller hur funkar det? Eller är det rostangrepp inifrån? Vad göra? Bilen är så fin i övrigt så vill att det blir redigt åtgärdat.
Senast redigerad av 4 Jonazzi, redigerad totalt 14 gång.

bigguns
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1032
Blev medlem: 10 okt 2009 19:21
Ort: Härnösand

Re: Små lackbubblor

Inlägg av bigguns » 06 mar 2010 18:39

Hej!

Exakt var på bilen?

Mvh
Z
Senast redigerad av 4 bigguns, redigerad totalt 14 gång.

Jonazzi
Ny Medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 06 mar 2010 16:11

Re: Små lackbubblor

Inlägg av Jonazzi » 06 mar 2010 19:02

En skada på bakskärm "mitt på lackytan", inte i nåt veck/skrymsle. En nedtill på dörr, samma där mitt på lackytan. Den tredje tror jag var längre upp på en dörr.
Senast redigerad av 4 Jonazzi, redigerad totalt 14 gång.

bigguns
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1032
Blev medlem: 10 okt 2009 19:21
Ort: Härnösand

Re: Små lackbubblor

Inlägg av bigguns » 06 mar 2010 19:44

OK jonazzi.

Troligen typ stenskott som har slagit hål på galvet som ligger närmast plåten.
Så tyvärr små begynnande rostbubblor.Tack vare galvet i botten så sprider de sig inte så snabbt som på en gammal mazda 323 t.ex men du bör fixa detta så fort som möjligt.
Finns proffs som har servicebilar som enbart åker runt och fixar grova repor och sådanda där bubblor som du har, kommer inte ihåg vad den kedjan jag tänker på heter bara.... :brumm

Mvh
Z

P.S finns garanterat fler åsikter här på forumet

Skriv svar