Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Fågelskit

Allt utvändigt arbete och produktval.
Bewsfroe
Medlem
Inlägg: 116
Blev medlem: 25 sep 2009 14:02

Fågelskit

Inlägg av Bewsfroe » 20 jul 2010 07:26

Hej

Hur tar man bort en fågelskit på absolut bästa sätt utan att göra en vanlig hederlig biltvätt?

Tvättade bilen igår och fick en fågelskit mitt på taket bara någon timme efter. Jag orkar f*n inte tvätta bilen igen! :P

Funderar på att göra något "kit" att ha i bilen för att snabbt, enkelt och skonsamt kunna ta bort skitarna som kommer inom ett par dagar sedan senaste tvätt.

Tips på produkter för detta ändamål? Kem och något att torka med, gärna engångs så man slipper tvätta microfiber varje dag hela veckan.

:jeps
Senast redigerad av 4 Bewsfroe, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör
Inlägg: 1897
Blev medlem: 22 sep 2008 20:52
Ort: Göteborg

Re: Fågelskit

Inlägg av Tantrum » 20 jul 2010 08:34

En flaska quick detailer och vanligt papper funkar bra. Jag brukar ta med mig en meter eller två från macken när jag tankar, så har man alltid i bilen :) Även vanligt vatten funkar bra i nödfall, men vatten ger mer friktion, om man säger så.
Det räcker oftast att spraya lite på själva skiten så att den blir mjuk och sedan badda upp det med pappret.

Optimum No Rinse blandad som quick detailer funkar riktigt bra till ändamålet. Tycker det löser smuts betydligt bättre än de andra quick detailers jag testat.
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.

nyberg
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1011
Blev medlem: 12 okt 2009 08:23

Re: Fågelskit

Inlägg av nyberg » 20 jul 2010 08:58

var bara försiktig med papper repar väldigt lätt.
Senast redigerad av 4 nyberg, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör
Inlägg: 1897
Blev medlem: 22 sep 2008 20:52
Ort: Göteborg

Re: Fågelskit

Inlägg av Tantrum » 20 jul 2010 09:13

Japp!
Min sambo skulle vara snäll och ta bort en färsk skit som satt i överkant på huven en gång. Hon gnuggade med bara papper tills den var borta. Riktigt noggrann var hon också. Då blev jag lite ledsen :)
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Fågelskit

Inlägg av Nisse » 20 jul 2010 09:32

Strovels Glasrent och en rulle Lambi Toapapper 3-skikt..... :nicka
Bild
MVH Nisse

Skriv svar