Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

rostlösar projektet

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
partyvan
Medlem

rostlösar projektet

Inlägg av partyvan » 09 okt 2013 00:22

Lägger in några bilder på kvällens påhitt lösa rost med nilfisk kalkbort :shock:
Eftersom att både Kalkbort och Tremans X-rost innehåller fosforsyra med tensider så va jag tvungen att prova att lägga några rostiga bultar och muttrar jag hittade i bilen i ett bad med kalkbort.
Låter bilderna tala om resten :D

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bara hoppas att folk som säljer vissa rostlösare inte blir arga för att jag hittat ett medel som fungerar minst lika bra för en bråkdel av priset :jeps
Senast redigerad av 4 partyvan, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Re: rostlösar projektet

Inlägg av Funk » 09 okt 2013 08:31

Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

partyvan
Medlem

Inlägg av partyvan » 09 okt 2013 20:19

Elektrolys fungerar kanon men jobbigt om man har massor bultar och skruvar plus att man måste hålla på med laddare och sånt här behövs bara plastbytta och kalkbort
Senast redigerad av 4 partyvan, redigerad totalt 14 gång.

Andyah
Medlem

Inlägg av Andyah » 17 okt 2013 17:23

jag håller mig till Pingens acid clean gel när det gäller rostborttagning/bad. älskar det medlet fast det kanske finns saker som är billigare o funkar lika bra..

Skriv svar