Det hela började egentligen med att jag funderade lite på vad jag kunde göra med mitt dubbelgarage på 55 kvm.
En polare sade: börja polera bilar du som är så himla intresserad av bilar och är pedant. Sagt och gjort, började spendera en massa tid på detta forum om att läsa mig till fakta och information. Hittade en kille här på forumet som verkade kunna sina grejer så skickade massa PM till honom för att fråga om allt möjligt. Fick alltid bra svar och måste säga att han har varit till himla stor hjälp. TACK Jonkegtx.
Så när jag tyckte att jag fått tillräckligt med information och hjälp införskaffade jag mig diverse maskiner och medel. Erbjöd att polera mina polares, jobbe kamrater, släktingars bilar gratis för att jag skulle få mer erfarenhet men inte en ända vågade lämna sin bil till mig.
Efter många om och men så var det en jobbe kompis som kom och lämnade sin bil. Den blev så blank och fin och då plötsligt började alla andra också höra av sig.
Tyvärr har jag en förmåga att handla på mig för mycket, men det har nog de flesta.
Efter testat en del olika medel förra året har jag fastnat för de som jag trivs med och därför kommer tyvärr variationen av medel vara lite si sådär.
Kommer att försöka ta före och efter bilder på jobben jag gör. Men måste varna er känsliga läsare/ tittare att jag inte är någon " fotograf " och inte har någon vidare kamera.
Hoppas att ni kommer att titta in på min sida lite då o då. Kan vara lite långt mellan uppdateringarna men ni får stå ut lite. Ibland måste även tanten och barnen ha lite omvårdnad.
Så var inte blyga för att kommentera om ni tycker att det är positivt eller negativt.
Börjar med att lägga upp en bild på min egen bruksbil som är behandlad med " Holy Trinity ".

Även en bild på min lilla " leksak ". Den är endast tvättad och behandlad med speed seal.