kom på att jag hade en gammal plywood låda i garaget som innehöll lite snickeri prylar från den tiden man var hus branchen sagt o gjort pep ner i garaget och tömde den på innehåll och städade ur den la en frotehanduk i botten och började möblera med morgondagens utrustning .
blev trångt kan jag säga då det är en relativt liten låda l=50cm h=24cm b=24cm och poler flaskorna fick läggas lite på sniskan för att man skulle få igen locket ordentligt men det gick här är lite bilder. Lätt att plocka i första gången med en rent Huggormars avföda andra gången(ursäkta språket) hade lådan varit ca 20mm högre eller poler flaskorna 20mm lägre så hade det varit perfekt så en nyfiken fråga hur har ni det med era utrikes polerlådor eller förslag på hur dom ska se ut kravet är alltså att man får med sej allt som behövs för att blänka till en bil + någon form av lack skydd helst flera sorter slackskydd.
Nu är ju bilderna lit suddiga men vad jag plockat ihopp för morgondagens arbete är följande
1 polermedel ip, ff
2 polish quickfinish 140
3 essex proffsvax + firegass+ kommer troligtvis inte att användas pga quick-finish 140 men bra att ha annars.
4 final inspektion
5 samma flaska men med hd grön blandning för att rengöra trissor spraya på och rengöra i ex vatten hink.
6 trissor vit hård, flug svamp, sprängd,lila .orange. blå mjuk,
7 rengöringsborste för skumgummi trissor
8 mf dukar
9 skydds glasögon
10 polermössa
11 möbelpolish (funkar bra till svarta lister)
12 samt en jätte mf-duk 1x1,5m som inte fick plats i lådan men kan vara bra att ha som förkläde när man ska polera tak då man gärna vill gnugga sej mot bilen för att få lite stöd.
13 en st polermaskin.
som sagt har ni något annat bra tips på en polerlåda för utrikes polerarbeten ett alltenativ är ju att fylla över i mindre flaskor men det skulle ju även vara bra att ha allt på en plats i det egna garaget så att säga .14 fick även i 2rullarmaskerings tape max.