Efter en noggrann inspektion beslöt jag att tvätta interiören dagen före poleringen vilket jag inte ångrar....bilen ser renare ut på bild än vad den var...

Massor med små repor på sidorna...

"Kan du fräscha upp mattorna lite..jag provade med möbel polish och det gick inte så bra"....
Tvättade interiören dvs säten/mattor med Concept HD Fabric Cleaner, började med en 1:60 blandning och avslutade mer aggressivt med en 1:20 mix, detta medel kommer definitivt att användas i min arsenal i framtiden...tog ca 3,5h totalt. Toppade med 303 Aeropspace Protectant och Trutest White dressing...tvättade rutorna med Strovels glasrent.
Efter interiören var klar kom min svärfar förbi med en Kärcher textilvårdsmaskin som han undrade om jag kanske kunde behöva....lite försent

Mattorna tvättades med HD Grön och fick stå i 5min, följt med handtvätt o tork över natten. Avslutade med Concept Outline som torkade över natten...blev lite besviken fastän det blev en förbättring....så jag "fuskade" med lite Concept Outline

HD Grön (7min), avspolning med högtryck, handtvätt med Megs Schampoo, clay Ultima Elastrofoam
Avslutade med ett lager Fireglaze (lät bilen sitta äver natten) och 3 lager Ultima Paint Guard+ (12 timmar mellan varje applicering)

Trääd..eller buskar kanske?

Avslutade med däcken som fick Sonus Tire dressing gel

---Betyg/intryck---
Concept HD Fabric Cleaner
5/5
Mycket nöjd med denna, bättre än Autosmart Brisk Low foam som jag tidigare använt. Märk att jag alltid skrubbat för hand icke med maskin.
Concept Outline 3/5
Säkert en mycket bra produkt, mycket bättre än Selaclean gummiförnyare i min bok men jag föredrar Concept Vista som jag applicerar i små mängder och "buffrar" ut med hjälp av min trogne MF duk.
Concept Vista 5/5
En vinnare, finns inte så mycket att lägga till...
Sonus Tire Dressing Gel 5/5
Bra hållbarhet, bör inte appliceras för mycket medel för optimalt resultat. Luktar som Hawaiian Tropic olja och kan även användas på lister och torkare (har jag hört).
Ultima Elastrofoam 5/5
Har kört med denna i nästan ett år och tycker verkligen om den
303 Aerospace Protectant 5/5
En given produkt i min arsenal, ger bra skydd till interiör. Mycket enkel att applicera och en sprayflaska har hållit länge för mig. Diggar 303 produkterna mycket....
Trutest White Dressing 5/5
Luktar gott, enkel att applicera och funkar som en fin produkt att toppa av med på plastinredning och andra lister man har i bilen
Strovels Glasrent 5/5
Inte mycket att lägga till här, har ersatt min Stoners Glass cleaner och används även till att putsa fönster och annat i hemmet.
Menzerna Produkterna 5/5
Mycket bra produkter, finns inte mycket att lägga till. Kanske provar lite andra grejer när jag tar nästa steg till en mer effektivare poleringsmaskin.
Det var allt för mig idag. Kommentarerna jag fick efteråt var att bilen "luktade gott", "såg ut som ny" och "f-- vad fin den har blivit"....