Nisse skrev:Låter väldigt bra det där Max !!
Flex Kardborre-lammullshätta 150 Ø 258.704 kommer också rekomenderas till 3401an fortsättningsvis....

Funkar som sagt mycket bra på hårda lacker med 3401.an åtminstonde dom två som jag testat där man i princip bara gnuggat lite på ytan med skumtrissor och 3401.an.
Samt att jag inbillar mej att man mycket väl kan köra slut-finischen med denna trissa bara att byta medel som det heter.
Hann med att även med att köra lite på racern i går som jag däremot upp-lever som väldigt mjuk i lacken då den färgar av sej frukansvärt mycket samt att det finns mycket porer som jag inte lyckats få bort tidigare(trodde inte att det gick heller).
men faktum att det riktigt sög ur lacken det sista som behövdes helt perfekt99,8% gick tom ner en växel på varje moment spred på tvåan ,polerade mellan trean och fyran samt blänkte till som det heter strax över fyran samt förde maskinen mycket sakta över ytan som extrem rekomenderade för att få upp lite värme(knappt ljumet på ytan) men gick mycket bra.
Nu blev det mycket färg-rester i trissan (mjuk-lack)så här fick man använda sporren ganska flitigt för att rengöra trissan.Fick även en mycket bra slut-finisch utan att behöva stega upp i varv-tal har skaffat en ny metod att mäta glansen nämligen att läsa i lacken vad det står på glimm-tändarna i lys-rörs armaturena.
Men i det här fallet(mjuka lacker) tror jag optipaden eller propaden kommer bättre till pass men den har ju sagts kunna göra mer skada än nytta på mjuka lacker vilket inte flex orginal trissa verka göra så det får jag låta vara osagt

men då den som tidigare sagts håller sej mycket ren under polerings tiden så kanske det går bra om man är försiktigt med ett finare medel just för att den inte ska sätta igen så mycket.
Eller så får man helt enkelt räkna med att trissan ska sätta igen sej(bevis att det händer något samt att resterna hamnar i trissan i stället för att bli kvar i lacken) och rengöra den så ofta som det behövs för att få ett bra resultat sej mina tankar max

.
Jiiins skrev:Max vem försöker du lura

.......Dej själv eller

.........För vi går inte på att du kan hålla dej till vintern.......Innan du putsar igen
/Jiiins
Inte hade jag tänkt hålla igen med poleringar(helge rån)

menade bara att jag inte hade lust att börja svetsa och lacka på racern visserligen tycker jag om att slipa och lacka lika roligt som att polera men rost-lagning ush

Samt så blir det att kosta en del(risk att man blir fattig ett tag)men som sagt lika roligt att åka i den ändå kanske till och med så det är roligare då det är en billg bil och inte allt för vanlig i dom här trakterna samt att den syns (halva nöjet)som sagt polera bilar är roligt och ju sämre lack desto bättre mera utmaning som det heter.
Det gäller bara att hitta sin egen metod maskiner , trissor, medel mm vilket jag personligen tycker är svåraste biten det som funkar bra för andra kanske inte alls fungerar så bra för en själv så det gäller att inte deppa i hop när det knölar till sej(gör inget om man blir nedslagen som det heter utan det viktigaste är att resa sej igen)och ta nya tag.
Och det viktigaste belysningen

har tyckt tidigare att jag sett det som behöver synas och det som synst mest har försvunnit utom-hus men kommit på att man bara försökt lura sej själv

.
Samt att det får ta den tid det tar och kör man färdig en panel åt gången rubbing slut-finish så spar man mycket onödigt arbete.
Mot att kanske gnugga en fläck på taket och när det blir jobbigt så börjar man på en annan panel för att det känns lättare som sagt man får köra färdig en panel åt gången och så kan man sätta sej på en stol med en kopp kaffe eller te(ej pilsner)och inspektera vad man åsta -kommit antingen bara njuta eller göra om det man missat
Blev lite mycket i vanlig ordning tror att det börjar bli dags att besöka garaget gjorde ju miss-taget att polera lite på racern i går(skulle ju bara testa)men det ena ger det andra så nu gäller det att tämja porerna i lacken.Bara tak och huv
Skulle även opererat den store men det känns inte så viktigt nu när man lyckas tämja flexusen så det får allt vänta skulle den gå att rädda så får den återgå till sina gamla arbets-uppgifter nämligen 40-120korns-papper och slipa bilar plåt-rena i samband med svetsning,spackling eller ta bort nån amerikansk plast-lack alla 70-80-tal eller någon annan skräp-lack om man ska lacka om nån bil i framtiden

mvh max.