Kul att läsa rkoo

att det fortfarande fungerar alldeles utmärkt att använda sig av vanliga konsument(mack medel) till att vårda kära bilar med
Själv så använder jag sonax (kom inte ihåg vad det heter

)men tror det heter glans shampo som jag köper på willys ca 15kr för en halvlitern, tom så jag tycker att det slår lite dyrare shampon med häst längder både i användarvänlighet,rengöring ,avrinning ,hal het och framför allt myyyyycket billigare
Är ju lite synd att det blivit så upptrissat

att det måste vara dyra o fina produkter så fort man börjar prata om just bilvård.då det knappt går att tvätta bilen utan att man ska ha en högtryckstvätt för tusentals kronor som pumpar ut kubikvis med vatten för att det då inte ska repa lacken

vid avspolning samt high tekno sicense superduper tvätt vantar och torkskrapor,med tillhörande våffelduk för ytterligare en halv förmögenhet,för att inte repa lacken ytterligare.
Även där använder jag själv biltema kopior av mickrofiber svampar samt då våffelduk,och även en turtels våtskrapa,och inte kan jag se att det blir några repor pga detta.
så mer konsument (mack)medel åt folket för trots allt så fungerar dessa produkter ypperligt till att "vårda" våra bilar med även då gällande vanliga lackrengörings medel och vaxer
Sen när det gäller lite vassare bilvård recond poleringar o rejält oxiderade bilar så blir det ju lite skillnad.men just då för vanlig lite enklare bilvård som tvätt,lackrengöring,vaxning osv så funkar det ju som sagt utmärkt med konsument, mackmedel
Max.