Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Röd matt (numera blank) Audi 80
- Andy
- Medlem
- Kontakt:
Re: Röd matt (numera blank) Audi 80
Fint resultat
Alltid kul att se rosa bilar bli röda igen 
Senast redigerad av 4 Andy, redigerad totalt 14 gång.
..Going to McDonalds for a salad is like going to a hooker for a hug..
http://www.SvenskaSmartKlubben.se
http://www.SvenskaSmartKlubben.se
- Robin-t
- Moderator

- Kontakt:
Re: Röd matt (numera blank) Audi 80
Tack för alla kommentarer ni skrivit!
. Buffer löste upp oxiden och paint prep gav dendär extra lilla glansen och även rengjorde på djupet
. Detta är alltså polermedel likaså Menzerna som du nämner, sen är det upp till var och en vad man använder innan lackskydd. Använder mycket menzerna men i detta fallet när det handlar om att lösa oxid tycker jag Buffer 2000 är kanon!
Tack! Maskinen jag använde var en 3401a dvsa en tvingad ocilerande. Trissan minns jag inte men tror det var en svart medelhård från bbv eller en orange medel från bbv.wannabeapolisher skrev:Blev ju riktigt riktigt läckert resultat det där RobinT dvs hur bra som helst![]()
Får du sen bilägaren att peta i lite färg på skärmkanterna(där det saknas)så blir det pricken över i,et.![]()
Som sagt hur fint som helstuppfattade att du använde en flex polermaskin men inte vilken sort alltså roterande eller 3401.a samt nyfiken på vad det användes för trissa:?:
Mvh Max.
Precis så som Crille skrev så testade jag och det blev en lyckad kombo206gti skrev:Hej
Förlåt om detta är en dum fråga men använde du Buffer 2000 med en skvätt Ultima pain prep istället för Menzerna Power Finish alternativt Menzerna Super Finish innan lackskyddet?