Ja den var mer en hundkoja innan de köpte den. Men har väl inte velt lagt ner 1000 lappen på att lämna in den. Hon är dock supernöjdManor skrev:Vilken skillnad efter klädseltvätten...men vad håller egentligen svärmor på med bilen, så där skitig ska väl ingen inredning behöva blir?
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Commanders puts - Volvo V70
- Commander
- Trogen Medlem

Re: Commanders projekt - Focus behandlad för vintern 1/11-14
-
popp
- Entusiast

Re: Commanders projekt - Biltvättardag 16/11-14
Det är kul med sådana jobb där det blir en sådan stor skillnad på före och efter jobb.
Och det var ju verkligen på tiden att inredningen fick sig en ordentlig tvätt.
Snyggt jobbat.
Och det var ju verkligen på tiden att inredningen fick sig en ordentlig tvätt.
Snyggt jobbat.
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

Har du ingen svärmor själv?Manor skrev:Vilken skillnad efter klädseltvätten...men vad håller egentligen svärmor på med bilen, så där skitig ska väl ingen inredning behöva blir?
Jag letade upp en Skoda Fabia i absolut pedantskött nyskick till ett superbra pris till min svärmor för några år sedan. Hon tackade genom att skava alla fälgar, repa och buckla så gott som varje panel och äckla ned interiören med rökning och en helt brutal nedskräpning.
Vad var det jag sa!
- Perra83
- Entusiast

Jag hoppas att du idiotförklarade kärringen!?Norrhyttan skrev: Jag letade upp en Skoda Fabia i absolut pedantskött nyskick till ett superbra pris till min svärmor för några år sedan. Hon tackade genom att skava alla fälgar, repa och buckla så gott som varje panel och äckla ned interiören med rökning och en helt brutal nedskräpning.
Skoda är inte min favorit men en pedantskött bil oavsett modell tar man f a n hand om!!
- Commander
- Trogen Medlem

- Commander
- Trogen Medlem

Tjopp, fick hem lite medel i veckan så i Fredags så tog jag tag i Mondeons nya lacksksydd. Tryckt jag nyss stod och polerade den haha men jag var bara så sugen att testa det nya 
Precis som förra året
Tvätt:
Biltema Kallavfettning
Tvätt med YES 2 omgånger, sen var det noll avrinning kvar efter
StreetPower Fälgtvätt (luktade koskit) men riktigt bra verkan
Polering med Flex 3401 :
Orange Spiderpad med Scholl S3 Gold XXL
Lackskydd för hand:
2 omgångar med Polish Angel Master Sealant, mysigt och enkelt att lägga för hand.
Övrigt:
Fick ett prov av CarPro Perl för uppfräschning av plast/vinyl, luktade jordgubbe och gjorde bilmattorna fina
KlTog en svart trissa och gnuggade in Scholl NEO Polymer, vattendroppen jag hade på vindrutan när jag åkte iväg flög av vid 40mså ska bli kul att se vad den går för
Då kameran och minneskortet slutat samarbeta kommer det sunkiga mobilbilder :/

Precis som förra året
Tvätt:
Biltema Kallavfettning
Polering med Flex 3401 :
Orange Spiderpad med Scholl S3 Gold XXL
Lackskydd för hand:
2 omgångar med Polish Angel Master Sealant, mysigt och enkelt att lägga för hand.
Övrigt:
Fick ett prov av CarPro Perl för uppfräschning av plast/vinyl, luktade jordgubbe och gjorde bilmattorna fina
KlTog en svart trissa och gnuggade in Scholl NEO Polymer, vattendroppen jag hade på vindrutan när jag åkte iväg flög av vid 40mså ska bli kul att se vad den går för
Då kameran och minneskortet slutat samarbeta kommer det sunkiga mobilbilder :/

-
miken
- Entusiast

-
Cogo
- Entusiast

Snyggt. Körde du endast med S3 xxl?
Magnus
Magnus
- Commander
- Trogen Medlem

Yes, tycker den fungerar bra ensam då jag är nöjd med glansen och i rep-väg. Får ingen grå hinna av den som många nämnt ang mörka lacker och S3 Gold XXL.Cogo skrev:Snyggt. Körde du endast med S3 xxl?
Magnus
-
popp
- Entusiast

Mycket snyggt jobbat.
Blank o fin som en svart bil ska vara.
Blank o fin som en svart bil ska vara.
- Commander
- Trogen Medlem

Ah, kom ju på att Focusen också fick sig en omgång av nytt lacksksydd och vårfin
Tvätt:
Biltema Kallavfettning
Polering med Flex 3401 :
Orange Spiderpad med Scholl S30+
Lackskydd för hand:
2 omgångar med Polish Angel Master Sealant
Som tack så startade bilen inte på Måndagsmorgonen för frun. Lutar åt ett batteri som är på väg att ge upp.

Tvätt:
Biltema Kallavfettning
Polering med Flex 3401 :
Orange Spiderpad med Scholl S30+
Lackskydd för hand:
2 omgångar med Polish Angel Master Sealant
Som tack så startade bilen inte på Måndagsmorgonen för frun. Lutar åt ett batteri som är på väg att ge upp.

- Commander
- Trogen Medlem

Var iväg igår kväll och kollade på fälgar till Focusen, 17" så den kommer väl bli som ett höghus haha. Såg fina ut förutom att de var skitiga då, så jag slog fram näven och sa jag tar dom. Åkte iväg och hämtade pengar, kommer tillbaka och när jag ska lämna över pengarna ifrågasatte jag varför man säljer fälgarna så skitiga (långt ifrån ensam) så svarade mannen lite bryskt Vadå skitiga, de här tvättades i höstas vid av tagning med vattenslangen. Hmm, jag tog tillfället ochbprutade ner dom några hundringar och förklarade att det är en del jobb att få dessa rena minsann
Körde en 50/50 med StreetPowers Fälgtvätt, gnuggade lite lätt med fälgborsten (väldigt effektivt medel detta) tvättade av med vattenslangen. Baksidan her tydligaste resultatet, vattenslangen han använde i höstas gav liiite resultat
Före

SP Fälgtvätt jobbar

Avspolat

SP Fälgtvätt jobbar

Avspolat

Körde en 50/50 med StreetPowers Fälgtvätt, gnuggade lite lätt med fälgborsten (väldigt effektivt medel detta) tvättade av med vattenslangen. Baksidan her tydligaste resultatet, vattenslangen han använde i höstas gav liiite resultat
Före

SP Fälgtvätt jobbar

Avspolat

SP Fälgtvätt jobbar

Avspolat

- Lemerok
- Entusiast

Häftigt med sån där skillnad.

- Siggy-Stardust
- Medlem
Vackert Commander!
Kul att se sånt resultat - bra jobbat.
Blir det något vax på fälgarna?
- Commander
- Trogen Medlem

Lemerok skrev:Häftigt med sån där skillnad.![]()
Som en dansk man hade sagt, Där är soem nyyye
- Commander
- Trogen Medlem

Beröm medlet säger jag bara, blev inte ens svettig hahaSiggy-Stardust skrev:Vackert Commander!
Vet inte vad det blir ännu. Har ju en flaska Glare Professional Polish som inte används, sen funderar jag på Scholl Neo klart sämre hållbarhet 3-6 mån i jämförelse till Glare PP 12 mån. Får se
- Lemerok
- Entusiast

Re: Commanders projekt - Fälgtvätt 18/3-15
Om du är i spenderartagen fortfarande så kan du ju testa Polishangel Supersport på fälgarna. 
- Commander
- Trogen Medlem

Jo jag har gjort en ny varukorg men kan inte bestämma mig om jag ska trycka eller inteLemerok skrev:Om du är i spenderartagen fortfarande så kan du ju testa Polishangel Supersport på fälgarna.
- Lemerok
- Entusiast

Hehe, den verkar lätt att använda och är säkert bra som de mesta de gör.
Men mina fälgar är tokbehandlade så jag lär inte behöva något nytt på några månader minst.
CarPro Dlux med ett gäng lager av Fusso ovanpå, får se hur det fungerar.
Men mina fälgar är tokbehandlade så jag lär inte behöva något nytt på några månader minst.
CarPro Dlux med ett gäng lager av Fusso ovanpå, får se hur det fungerar.
- Perra83
- Entusiast

Köp och skriv vad du tycker!Commander skrev:Jo jag har gjort en ny varukorg men kan inte bestämma mig om jag ska trycka eller inteLemerok skrev:Om du är i spenderartagen fortfarande så kan du ju testa Polishangel Supersport på fälgarna.haha. Supersport låter vettigt iaf
Ja satt och läste om just den idag. Lilla flaskan fanns inte i lager men den lite större fanns.