Före:
Spolade av all lös skit och avfettade.
Foamade med Arti+
Helt svart lera, efter en halv skärm...
Lite renare iaf..
Polerad med roterande och Meguiars 105
Till och med mamma såg skillnad efteråt.

LineaR skrev:ojdå tur att det inte hände mer än så
var det bra luft där du var och polerade som kylde ner det. Du har säkert en bra maskin med

Tackar!Oj, gör du inget annat än att polera bilargrymt jobbat
![]()
häftigt med mattskydden vart får man tag i dessa?
Tackar Haddock!Kör man roterande kan man brassa på riktigt bra, det är inte ovanligt att det ryker lite om lacken.
Det är mer eller mindre omöjligt att sabba en lack pga värme från polermaskin om det är en orginallack alltså.
Ja tror många är lite för rädda att brassa på generellt faktiskt.
Kör så det ryker heter det ju;)
Föresten snyggt jobb på tiguanen, rolig färg på skinnet oxå:)

Kan du beskriva lite mer vad "brassa på"menas,med lite varvtal och dylikt.Är nog åt helv...för feg själv när jag kör.jonkegtx skrev:
Jag har pratat mycket med grabbarna på BBV, och dom har hela tiden hävdat att det bara är att brassa påPå mammas billiga gamla bil vågade jag äntligen testa lite

Jag lät maskinen i stort sett stå still i 30 sekunder, sen körde jag den sakta fram över lacken, med fullvarv på min AEG PE-150Kan du beskriva lite mer vad "brassa på"menas,med lite varvtal och dylikt.Är nog åt helv...för feg själv när jag kör.
/Tomas
Tackar!Snyggt jobbat förresten
/Tomas

Okej själv håller man på att lära sig än så detta var ju mycekt bra information. Får skaffa mig en roterande. Finns mycket att lära sig hos dig Kapten. Ska inte kapa trådenKapten Haddock skrev:Kör man roterande kan man brassa på riktigt bra, det är inte ovanligt att det ryker lite om lacken.
Det är mer eller mindre omöjligt att sabba en lack pga värme från polermaskin om det är en orginallack alltså.
Ja tror många är lite för rädda att brassa på generellt faktiskt.
Kör så det ryker heter det ju;)
Föresten snyggt jobb på tiguanen, rolig färg på skinnet oxå:)
MVH/