Ola80 skrev:Tycker du gör grymma jobb måste jag säga med tanke på vad man ser. Men en sak undrar jag över när du gått från amatör/hobby rekondare till yrkesman. Är du inte rädd för att tappa suget och intresset att även ha det som hobby? Jag vet ur egen erfarenhet när jag arbetade som byggnadssnickare och hade som hobby att göra möbler. Tyckte det var både kul och intressant och tog en del privatbeställningar som blev uppskattade. Gick några korta utbildningar och idag arbetar jag heltid som möbelsnickare och har gjort i 5 år. Men min passion för det som jag hade som amatör har jag inte längre. Förr var jag jämt i garaget och hade ett projekt men har ingen lust för det idag pga att jag har det som yrke. Därav tillkom ju istället intresset istället för rekond av bilar.
Har du fått den känslan än eller tror du inte du kommer få den?
Tack så hemskt mycket !!
Njaä jag tror inte det iaf, det är skillnad på hur man rekondar på jobbet och på fritiden, på jobbet lägger man inte riktigt lika mycket tid, det skulle aldrig gå ihop sej om man la ner 10-15 timmar på en bil

Jag ser det just nu som en utmaning, att bli snabbare på det jag gör och ändå göra bättre resultat, och så länge jag känner att jag blir bättre och effektivare så är det kul, och bilarna vi får in är oftast i rätt så bra skick redan också.
Men visst jag vet inte hur det blir om något år eller så, och jag har inte haft en ledig helg sen i mitten av februari just pga mitt intresse och det är kanske dax för det snart
Mvh