Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
GT3's tråd
- dunderklumpen
- Medlem
Re: GT3's tråd
Snyggt!
Senast redigerad av 4 dunderklumpen, redigerad totalt 14 gång.
// dunderklumpen
-
popp
- Entusiast

Riktigt snygga bilar och kanon resultat på dom också 
Senast redigerad av 4 popp, redigerad totalt 14 gång.
- GT3
- Medlem
Gjorde mitt första jobb i dagarna på en bil som inte tillhör familjen
Det är en vän med en riktigt snygg BMW F30 som ville ha en uppfräschning, fanns en del repor trots att bilen är hyfsat ny.
Innan,

Dörruppslag

Tvättade och clayade bilen, därefter körde jag med följande,
- FG500 med lamull där det behövdes
- Menzerna PF2500 med vita hårda trissor
- Isopropanol efter polering
- Menzerna Power Lock
- Arcticlean Interior Clean med mirakelsvamp på insidan
- Concept contour på däcken
- Nån sorts vinylglans speciellt framtagen för gummimattor och dyl. som inte lämnar en hal yta. Kommer ej ihåg vad den heter.
Lacken var hyfsat hård tyckte jag men det fungerade bra med PF2500+vita trissor. Fick bort de flesta repor samt lackskadan på dörruppslaget. Fick dock trycka rätt hårt emellanåt. Köpte även en liten luftdriven oscillerande maskin inför i år som jag använde på lite mer svåråtkomliga ställen. Helt klart värd pengarna!! Den dubbeloscillerande blir lätt klumpig när det inte är stora raka ytor. Funderade på om jag skulle köra SF4000 men bilen blev grymt fin med enbart PF2500 på det kändes inte värt.
Efter,

iphonebilderna ger inte resultatet rättvisa, tyckte själv det blev riktigt bra och kunden tyckte att bilen såg helt ny ut
Tidsåtgång ca 10h. Vad tycker ni är ett vettigt pris för ett sådant här jobb?
Innan,

Dörruppslag

Tvättade och clayade bilen, därefter körde jag med följande,
- FG500 med lamull där det behövdes
- Menzerna PF2500 med vita hårda trissor
- Isopropanol efter polering
- Menzerna Power Lock
- Arcticlean Interior Clean med mirakelsvamp på insidan
- Concept contour på däcken
- Nån sorts vinylglans speciellt framtagen för gummimattor och dyl. som inte lämnar en hal yta. Kommer ej ihåg vad den heter.
Lacken var hyfsat hård tyckte jag men det fungerade bra med PF2500+vita trissor. Fick bort de flesta repor samt lackskadan på dörruppslaget. Fick dock trycka rätt hårt emellanåt. Köpte även en liten luftdriven oscillerande maskin inför i år som jag använde på lite mer svåråtkomliga ställen. Helt klart värd pengarna!! Den dubbeloscillerande blir lätt klumpig när det inte är stora raka ytor. Funderade på om jag skulle köra SF4000 men bilen blev grymt fin med enbart PF2500 på det kändes inte värt.
Efter,

iphonebilderna ger inte resultatet rättvisa, tyckte själv det blev riktigt bra och kunden tyckte att bilen såg helt ny ut
Senast redigerad av 4 GT3, redigerad totalt 14 gång.
- MattisH
- Trogen Medlem

1500-...? lite beroende på hur du värderar din tid..
Senast redigerad av 4 MattisH, redigerad totalt 14 gång.
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013
Toyota Auris Hybrid 2013
-
popp
- Entusiast

Jag tycker att 1500kr är ett bra pris för ett sådant jobb.
Det blir ju inte så mycket om man slår ut det per timme.och vad medel kostar också.
Och snyggt jobbat också.
Det blir ju inte så mycket om man slår ut det per timme.och vad medel kostar också.
Och snyggt jobbat också.
Senast redigerad av 4 popp, redigerad totalt 14 gång.
- GT3
- Medlem
1500 är vad jag tog, bra att fler tyckte det var vettigt, funderade ett tag på om det var för mycket men som sagt det blir ju inte så mkt om man slår ut det på antal timmar och kostnad för material osv.
Hoppas man får lite fler kunder snart, det är kul att se folk bli nöjda över jobbet man gör
Hoppas man får lite fler kunder snart, det är kul att se folk bli nöjda över jobbet man gör
-
Masten
- Medlem
Jag tar 2000 kr för en bil i den storleken, 1500 kr för Polo och liknande och 2500 kr för t.ex. XC90. Mer plåt, mer betaltGT3 skrev:1500 är vad jag tog, bra att fler tyckte det var vettigt, funderade ett tag på om det var för mycket men som sagt det blir ju inte så mkt om man slår ut det på antal timmar och kostnad för material osv.
Senast redigerad av 4 Masten, redigerad totalt 14 gång.
- MattisH
- Trogen Medlem

Masten skrev:Jag tar 2000 kr för en bil i den storleken, 1500 kr för Polo och liknande och 2500 kr för t.ex. XC90. Mer plåt, mer betaltGT3 skrev:1500 är vad jag tog, bra att fler tyckte det var vettigt, funderade ett tag på om det var för mycket men som sagt det blir ju inte så mkt om man slår ut det på antal timmar och kostnad för material osv.
Senast redigerad av 4 MattisH, redigerad totalt 14 gång.
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013
Toyota Auris Hybrid 2013
- Grief
- Moderator

Det blev inga hologram när du avslutade med PF och hårda trissor? Tycker det kan bli lite dimmigt av den kombinationen på mörka lacker när man kollar dem i solen sedan.
Senast redigerad av 4 Grief, redigerad totalt 14 gång.
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83
- GT3
- Medlem
Var ingen sol framme när han hämtade bilen, så jag såg inget iaf. Får slå en närmare kik på bilen när det är soligt uteGrief skrev:Det blev inga hologram när du avslutade med PF och hårda trissor? Tycker det kan bli lite dimmigt av den kombinationen på mörka lacker när man kollar dem i solen sedan.
- Manor
- Moderator

Jag var också inne på Griefs linje.GT3 skrev:Var ingen sol framme när han hämtade bilen, så jag såg inget iaf. Får slå en närmare kik på bilen när det är soligt uteGrief skrev:Det blev inga hologram när du avslutade med PF och hårda trissor? Tycker det kan bli lite dimmigt av den kombinationen på mörka lacker när man kollar dem i solen sedan.
Hårda trissor kan ge en lite "dimmig" blänka om man har otur.
Det kan vara bra att ta ett varv med mediumtrissor bara av den anledningen.
Den ser dock rejält fin ut på bilerna
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- GT3
- Medlem
Var tvungen att åka och kolla på bilen nu bara för detManor skrev:Jag var också inne på Griefs linje.GT3 skrev:Var ingen sol framme när han hämtade bilen, så jag såg inget iaf. Får slå en närmare kik på bilen när det är soligt uteGrief skrev:Det blev inga hologram när du avslutade med PF och hårda trissor? Tycker det kan bli lite dimmigt av den kombinationen på mörka lacker när man kollar dem i solen sedan.
Hårda trissor kan ge en lite "dimmig" blänka om man har otur.
Det kan vara bra att ta ett varv med mediumtrissor bara av den anledningen.
Den ser dock rejält fin ut på bilerna.
- Lemerok
- Entusiast

GT3's tråd
Skönt.
snyggt jobbat med.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Senast redigerad av 4 Lemerok, redigerad totalt 14 gång.
- Redbullen
- Medlem
Jobbar själv som rekondare numera och det där stämmer ganska bra på många ställenLemerok skrev:Haha rolig beskrivning!GT3 skrev: ... "försäljningspolerad" av bilfirman vilket jag har märkt brukar betyda att någon ramlat över bilen med en roterande maskin med en jävla massa hologram till följd samt inget lackskydd.![]()
![]()
Snyggt jobbat med bilarna!
Själva kör vi en snabbpolering (1-1,5tim) men ska inte lämna hologram efter oss, och vi lägger inte heller på något lackskydd om det inte önskas och vi kör sällan med roterande.
MEN det har kommit in en del bilar från större firmor som gjort "Riktiga" försäljningsrekondar
Mvh
Senast redigerad av 4 Redbullen, redigerad totalt 14 gång.
Mvh Peter
- GT3
- Medlem
Tvättade av nyförvärvet idag, den var inne hos Norrlands bilvårdsteknik i förra veckan så den är riktigt blank och med grym avrinning
Tänkte köra med någon booster eller liknande, alltså komplettera lackskyddet efter varje tvätt, vad rekommenderar ni??
Bild på den

Bild på den

- Berga
- Medlem
Hoppla en GTR! Nice, den är säkert rolig att ratta.
Tror att Orchards Perfection eller Sonax Intense Shine Detailer är hetast just nu på detta forum.
Båda är grymma tycker jag.
Om du vill gå "all in" så kanske Orchards holy trinity.
http://www.waxdog.se/product.php?id_product=570
Tror att Orchards Perfection eller Sonax Intense Shine Detailer är hetast just nu på detta forum.
Båda är grymma tycker jag.
Om du vill gå "all in" så kanske Orchards holy trinity.
http://www.waxdog.se/product.php?id_product=570
Senast redigerad av 4 Berga, redigerad totalt 14 gång.
Berga
- Fox32
- Medlem
Norra europas mest välbevarade SAAB, Världens roligaste vinterpulka i Subban och en Nissan GTR! Du min vän har en bilpark av rang!
Dessutom en flickvän som verkar ha bra smak på bil också...
Kul att se dina jobb som är väldigt fina =)
Senast redigerad av 4 Fox32, redigerad totalt 14 gång.
- GT3
- Medlem
Saaben och Subban har tyvärr fått lämna min ägo till förmån för denna, men det ångrar jag inte en sekund
Ska åka förbi Mekonomen en sväng imorgon och inhandla sonax intense shine detailer, återkommer i veckan med resultat!
Ska åka förbi Mekonomen en sväng imorgon och inhandla sonax intense shine detailer, återkommer i veckan med resultat!
- Fox32
- Medlem
Det förstår jag. Kan vara en av världens roligaste bilar att köra (på vanlig väg och i mer än ett par timmar..)GT3 skrev:Saaben och Subban har tyvärr fått lämna min ägo till förmån för denna, men det ångrar jag inte en sekund![]()
Senast redigerad av 4 Fox32, redigerad totalt 14 gång.