Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Volvo v70 -07 interiör rengöring

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
Användarvisningsbild
Filip 916
Ny Medlem

Re: Volvo v70 -07 interiör rengöring

Inlägg av Filip 916 » 13 apr 2015 17:10

Hej skrev:Filip: Inget illa menat mot bilen som du fixat, den blev riktigt fin! Och gällande vinyl kontra läder etc så håller jag med dig fullt, läder är inte för alla (tex inte min far, som har likadan klädsel fast mörkgrå). :)

När det gäller ratten, för att få den ännu bättre så kan man använda en fläcksuddarsvamp och lite interiörrengöringsmedel, och liksom "sudda" ratten fin med svampen. Inte många tag krävs för att man skall återfå den nya känslan! Gjorde så på min egen bil och även fars V70 2006, som blev riktigt fin. Och ja, ratten är "riktigt" läder så kallat. 8-)

Per-Ola Enlund: Ok, då förstår jag din liknelse! Ibland är det svårt att få fram ironi eller exakt hur man menar, genom att skriva lite text på nätet.
Nej, absolut inte, det förstod jag :) :jeps För mig spelar det ingen roll vad det är för material, bara det blir rent ;) Det är bara kul att lära sig om bilarna så man slipper använda dyra medel på material som inte drar nytta av dem :lol: Och som sagt, jag har funderat på detta "skinnet", hur det behåller sin textur så bra osv.. Jag borde ju ha fattat att det inte är skinn men jag har vl inte ägnat det någon större tanke..
Jag ska prova med fläcksuddarsvamp på ratten! :)

Skriv svar