Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Varit och köpt nya belägg bak då morsan tog mina andra Så nu ska bromssystemet och kopplingen luftas lite Fick även 2 partytält idag av morfar. Monterade upp det ena lite snabbt med far. Förhoppningsvis lackar han fälgarna medan jag är på kryssning Onsdag till Fredag Ska bara iväg och köpa lite grundfärg åt han..
Senast redigerad av 4 Dennis, redigerad totalt 14 gång.
Idag så testade jag att lufta bromsarna med mig själv Fungerade över förväntan faktiskt! Bromspedalen tar tidigt och håller tryck
Här har jag kört flaskan full och denna krets är tom på luft!
Bilen står ju på pallbockar så för att slippa hoppa i och ur hela tiden för att se när flaskan började bli full så tog jag ett backspegelglas och satte i rätt vinkel.
Liten helhet
Och samma visa på andra sidan! Fungerade perfekt
Här är principen för er som är nyfikna.
Monterade även mittkonsolen. Men det tog jag ingen bild på. Den vet ni hur den ser ut
Får man sätta i taklucka hur som helst? Med tanke på förstärkningar i taket.
Eller ska du ta hela taket från en donatorbil? Ett riktigt skitgöra är det...
Senast redigerad av 4 Thomas j, redigerad totalt 14 gång.
Thomas j skrev:Får man sätta i taklucka hur som helst? Med tanke på förstärkningar i taket.
Eller ska du ta hela taket från en donatorbil? Ett riktigt skitgöra är det...
På bilprovningen tyckte dem inte ens jag behövde registrera in bytet.
När man byter till taklucka tar du faktiskt bort en förstärkning som ersätts med luckan istället. Jag tar hela taket från en donator och byter bara själva topplåten då den bara sitter punktad runt om.
Beundrar din energi i arbetet med att fixa till kvaliten som bilen borde haft när den lämnade fabriken en gång i tiden, men troligtvis inte hade. MVH Chanel
Senast redigerad av 4 chanel, redigerad totalt 14 gång.
Bara att hålla med föregående inlägg! Imponerande och att ni gör allt själva!
Senast redigerad av 4 Abyss, redigerad totalt 14 gång.
Understeer is when you hit the fence with the front of the car Oversteer is when you hit the fence with the rear of the car Horsepower is how fast you hit the fence Torque is how far you take the fence with you