Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Satte dit K-hämmaren igår. Detta gjordes aldrig i stressen när bilen flyttades från det gamla garaget till det nuvarande förra året.. Passade även på att smacka dit nya stabilisatorstag samt nya bultar till länkarmarna.
Satte dit dekalen i tanklocket. Allt för "nybils känsla"
T-5R ratt hittade in i Kupén också.
Senast redigerad av 4 Dennis, redigerad totalt 14 gång.
Ska ringa glasmästaren i veckan som kommer nu. Så förhoppningsvis får jag en ny vindruta nu under veckan. La på epoxigrund på resterande del av vindruteramen så den är ordentligt rostskyddad. Ska givetvis på med vitfärg också.
Avgaset. Folk klagade på att utblåset satt för långt ut förra året. Har justerat om det lite, så det hamnar ungefär som på bilderna. Eventuellt lite längre ut så man inte eldar upp stötfångaren Det är bara påtryckt på bilderna, så det hänger ned lite granna!
3 bilder från idag. Glasmästaren kom ut på morgonen och satte i rutan. Nu på kvällen åkte jag en sväng och kika så allting fungerade som det skulle och tankade i en skvätt högoktanigt superbränsle.
Har inte gjort så värst mycket sedan sist. Varit ute och kört då och då och bilen verkar inte vilja dumma sig längre. Avgasröret har jag bestämt mig för att byta mot ett original. Det bullar alldeles för mycket i motorvägstempo.
Satte även i bältesvarnare från den amerikanska marknaden.
Skall erkänna som ikke Volvo-nörd .... vad är skillnaden på det amerikanska och det europeiska reläet? Ser ju att det är någon form för ljudsak men det låter väl om alla?
Hur går det förresten med T-5:an, några planer ännu?
Senast redigerad av 4 Abyss, redigerad totalt 14 gång.
Understeer is when you hit the fence with the front of the car Oversteer is when you hit the fence with the rear of the car Horsepower is how fast you hit the fence Torque is how far you take the fence with you
Abyss skrev:Skall erkänna som ikke Volvo-nörd .... vad är skillnaden på det amerikanska och det europeiska reläet? Ser ju att det är någon form för ljudsak men det låter väl om alla?
Hur går det förresten med T-5:an, några planer ännu?
Du är lite på rätt spår. Usa-reläet har en högtalare som synes. Som ger ett "dingande" ljud istället för det hederligt gamla tickandet som funnits sedan 240-tiden
Då var allting klart. Eller ja, det mesta. Måste jaga tag i ett handskfack som passar till denna brädan och en ny lucka som matchar vinylens färg. Tog tyvärr inte så många bilder då det gick så pass fort att montera allting..
Summa kardemumma, jättenöjd med denna mod. Vart mycket trevligare inne i bilen
Färgvalet från början var en ljus Volvo silver, men kände att det skulle vara lite för "mainstream" så fick bli en mörkare Toyota kulör. Liknar Volvos antricitgråa. Användes f.ö till både bakaxel och framvagnen
Slipad!
Hagmans Ca primer
Bas
Klarlacken
Låter fälgen få vila under natten så återkommer jag med lite bilder imorgon när jag hämtar den efter skolan
Tjena, ska precis lämna in mina fälgar på lackning och tänkte kolla med dig om kan färgkoden på dina fälgar. Är ute efter exakt den färgen och tycker förövrigt att du har gjort ett riktigt fint jobb, blev riktigt snyggt.
Mvh nino
Senast redigerad av 4 nino, redigerad totalt 14 gång.