ja precis, gör man det aldrig lär man sig det aldrighenkek skrev:De e alltid kul o testa
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Dannek´s diverse bilvård
- Dannek
- Medlem
Re: Dannek´s diverse bilvård
- Dannek
- Medlem
Igår blev det en polering av en röd 850, den hade nog haft en stark relation med maskintvätten..
Första röda bilen jag polerar och det var riktigt rolig och tacksam färg att gnida på
La på Prickbort runt bilen först och spolade sedan av det, det mesta gick bort och det rann skit från listerna under hela tvätten
la sedan BBV Arti Green över hela bilen med tryckspruta och spolade av, tvättade fälgar med Megs Wheel brightner och hjulhusen fick megs APC. Svampade sedan med Mother´s Wash and Wax och hällde i lite Turtle Superwash och anledningen till detta var att jag inte hade någon lera.. en lersvamp är dock påväg hem men hann inte få den i tid men Turtle Wax superwash löser ju lite asfalt och sånt så tänkte att det kunde ju inte skada
Förebilder:
Fick till en hyffsad 50/50 bild, Körde med Twisted Wool och Menzerna IP2100 och det lämnade ju inte en LSP färdig yta så därför det är lite "hazy" på den polerade delen..
Lite övriga bilder under arbetets gång
Efter Polish (Menzerna SF4000, underbart medel)
Svart och rött är fint! Meguiar´s Tire and Trim Gel ger en fin yta tycker jag
Färdig! La på ett Megs Gold class vax
Den blev inte 100% bra men det var inte det jag tog betalt av kunden för heller.. Ska dock gå upp lite i pris nu när man börja leverera bra resultat.. Det fanns flera repor som skulle behövts våtslip innan rubbing men då skulle jag behöva ha en roterande maskin eller en mer effektiv DA maskin för att det ska bli bra...Tycker det blev en klar skillnad iallafall
Första röda bilen jag polerar och det var riktigt rolig och tacksam färg att gnida på
La på Prickbort runt bilen först och spolade sedan av det, det mesta gick bort och det rann skit från listerna under hela tvätten
Förebilder:
Fick till en hyffsad 50/50 bild, Körde med Twisted Wool och Menzerna IP2100 och det lämnade ju inte en LSP färdig yta så därför det är lite "hazy" på den polerade delen..
Lite övriga bilder under arbetets gång
Efter Polish (Menzerna SF4000, underbart medel)
Svart och rött är fint! Meguiar´s Tire and Trim Gel ger en fin yta tycker jag
Färdig! La på ett Megs Gold class vax
Den blev inte 100% bra men det var inte det jag tog betalt av kunden för heller.. Ska dock gå upp lite i pris nu när man börja leverera bra resultat.. Det fanns flera repor som skulle behövts våtslip innan rubbing men då skulle jag behöva ha en roterande maskin eller en mer effektiv DA maskin för att det ska bli bra...Tycker det blev en klar skillnad iallafall
- Commander
- Trogen Medlem

Snyggt jobbat. Har aldrig jobbat med rött men de ser ut att bli mysigt. Upplevde du den hård i lacken? Lite halvtrångt på sidorna i garaget som en annan har 
- Dannek
- Medlem
Tack! Rött var riktigt trevligt faktiskt! Nja halvhård skulle jag säga.. Menzerna IP2100 är ju nästan en enstegsprodukt och den fick ju bort det mesta, FG400 hade nog varit perfekt tillsammans med Twisted Wool men denna hade ju ganska många djupare reporCommander skrev:Snyggt jobbat. Har aldrig jobbat med rött men de ser ut att bli mysigt. Upplevde du den hård i lacken? Lite halvtrångt på sidorna i garaget som en annan har
- Perra83
- Entusiast

Fantastiskt bra jobbat!!
- Dannek
- Medlem
Tack! "kompisen" som har bilen kom och hämtade den och sa "naee här är lite småskavanker" men det var ju kondensen från när den stog inne i garaget och sen kom ut i kylanPerra83 skrev:Fantastiskt bra jobbat!!
-
jagrullar
- Medlem
Snyggt jobb!
Skickas från min iPhone via Tapatalk
- Dannek
- Medlem
kul att höra! tackjagrullar skrev:Snyggt jobb!
-
popp
- Entusiast

Bra jobbat.
Snyggt med röda o blanka bilar.
- Dannek
- Medlem
popp skrev:Bra jobbat.![]()
Tack! Ja här kommer en till röd dock metallic
Den röda 850in jag polerade var en kompis, två dagar senare ville hans mamma ha sin bil polerad också
Denna var inte alls repig (ganska ny bil) men glansen saknades så Jag körde Meguiar´s M205 på gul medium trissa på min CYC DAS-6 PRO maskin vilket gav ett galet djup
Fälgarna var dem värsta, tur att jag hade köpt en syrabaserad fälgrengörning för annars hade jag nog haft problem med gulnaden under allt bromsdamm..
Här kommer förebilder!
Lite asfalt
Innan lersvampen som jag köpte på reservdelsgurun..
Lersvampen lämnade små små små repor efter sig som jag blev lite besviken på.. men det kanske är standard för sånna?
här är iallafall ytan efter lera och helt ren bil fri från skit.
Körde som sagt M205 på gul medium trissa och det lämnade en nästan repfri yta, bara lite djupare repor kvar men för 500 kr tänker jag inte lägga ner 10 timmar på korregering.
Två bilder medans jag höll på
Och här står den ute och väntar på ägaren!
Blev väldigt nöjd! tidsåtgång ca 5 timmar totalt. Hade ett skumt problem med Meguiar´s Gold class vax på denna.. Det började med att det kändes som att det inte riktigt hade torkat även ifall jag väntade en bra stund och sedan blev det flammigt så jag fick gå runt och torka en massa när den stog ute för att få bort flammigheten, vet inte varför det blev så på just denna bilen
- Commander
- Trogen Medlem

Snyggt, blev ju bra det där 
- Dannek
- Medlem
Tack! jodå såg faktiskt bättre ut i verkligheten än här.. synd att man bara har en mobilkamera :/Commander skrev:Snyggt, blev ju bra det där
- Dannek
- Medlem
Igår hade jag tråkigt och för mycket energi och kom på att jag har ett hjulhus kvar att tvätta grundligt! så igår satte jag igång med vänster fram
Innan
En hel del asfalt
Rent!
Dresserat med Meguiar´s Tire and Trim Gel (D163)
Det var allt för denna gång! Äntligen har dem sopat bort gruset så man slipper nojja för stenskott, tills nästa vinter ska jag försöka få på en stenskottsfilm i fronten
Kommer en uppdatering i helgen för då ska jag polera en volvo 740 med T5 spis, ska bli intressant för jag har aldrig gjort en såpass gammal bil
Innan
En hel del asfalt
Rent!
Dresserat med Meguiar´s Tire and Trim Gel (D163)
Det var allt för denna gång! Äntligen har dem sopat bort gruset så man slipper nojja för stenskott, tills nästa vinter ska jag försöka få på en stenskottsfilm i fronten
Kommer en uppdatering i helgen för då ska jag polera en volvo 740 med T5 spis, ska bli intressant för jag har aldrig gjort en såpass gammal bil
- Lemerok
- Entusiast

Mycket fint, jag orkade inte göra det så noga när jag slängde på sommarhjulen.
Får ordna det någon dag i sommar när det är finväder.
- e_king
- Entusiast

Snygga jobb. [emoji106]
- Dannek
- Medlem
Tackar! jag har tagit ett hjulhus i taget men nu är alla klara, räknar med att få göra om det efter sommaren hehe, samlas en del skit därLemerok skrev:Mycket fint, jag orkade inte göra det så noga när jag slängde på sommarhjulen.
- Dannek
- Medlem
Tack så mycket! Dina är inte så dumma hellere_king skrev:Snygga jobb. [emoji106]
- Commander
- Trogen Medlem

Snyggt jobb med hjulhusen, samma lika här, slängde bara på sommarhjulen, får göra det sen...... värsta är att häften är tygaktigt i hjulhuset, vad det nu ska vara bra för :/
- Perra83
- Entusiast

Commander skrev:Snyggt jobb med hjulhusen, samma lika här, slängde bara på sommarhjulen, får göra det sen...... värsta är att häften är tygaktigt i hjulhuset, vad det nu ska vara bra för :/
Dra på lite kallavfettning vid vanlig tvätt så håller det sig skapligt.
Snyggt jobb igen
-
deciso
- Trogen Medlem

Fina jobb men du är för dålig på att ta betalt. 500 är ju alldeles för lite. Det kan du dubbla utan att skämmas