Så nu är den avställd och jag rullar omkring i en polo, som jag och svärsonen ev. ska leka med sen.....
Skickat från min Nexus 7

Oj..... hade glömt denna trådenFreddan_82 skrev:Snyggt! Vad använde ni för tak och väggbeklädnad, gipsskivor eller vad? Vad använde ni för färg till väggar och tak?
carina skrev:Oj..... hade glömt denna trådenFreddan_82 skrev:Snyggt! Vad använde ni för tak och väggbeklädnad, gipsskivor eller vad? Vad använde ni för färg till väggar och tak?
Det sitter OSB och gips i både tak och väggar just för att slippa köra plugg när hyllor o.dyl. ska upp
Väggar och tak köpte jag färg på Hornbach
Vanlig vit färg med glanstal 20. (rekommendationer härifrån.. Manor tror jag det var)
Hos mej gick det åt 1½ burk... kanske lite till. (15 liter)
Till golvet köpte jag lite dyrare färg till industri. Tror jag fick ge 3800 för den. Sura pengar,, men vilket underbar yta!!!
8 liter la jag på i 2 omgångar då det det gamla golvet slipades ner och det las på nytt material med fallet åt rätt håll och inte ut längs med väggarna
Så nu har jag det "perfekta" garaget , fast har ju lyckats stöka ner det då hela volvons inredning är utriven dock inte sätena
Blåtandshögtalare och en padda, med musik.... t.om uppkopplingen funkar ner dit
runt 15-20 grader inomhus.... ahhhh.... så himla bra!!!!
Så jag får nog säga att jag är mer än nöjd..

Vad du glad för det.... tänk på alla som får stå i GDS hallar jämnt...Valkyr skrev:carina skrev:Oj..... hade glömt denna trådenFreddan_82 skrev:Snyggt! Vad använde ni för tak och väggbeklädnad, gipsskivor eller vad? Vad använde ni för färg till väggar och tak?
Det sitter OSB och gips i både tak och väggar just för att slippa köra plugg när hyllor o.dyl. ska upp
Väggar och tak köpte jag färg på Hornbach
Vanlig vit färg med glanstal 20. (rekommendationer härifrån.. Manor tror jag det var)
Hos mej gick det åt 1½ burk... kanske lite till. (15 liter)
Till golvet köpte jag lite dyrare färg till industri. Tror jag fick ge 3800 för den. Sura pengar,, men vilket underbar yta!!!
8 liter la jag på i 2 omgångar då det det gamla golvet slipades ner och det las på nytt material med fallet åt rätt håll och inte ut längs med väggarna
Så nu har jag det "perfekta" garaget , fast har ju lyckats stöka ner det då hela volvons inredning är utriven dock inte sätena
Blåtandshögtalare och en padda, med musik.... t.om uppkopplingen funkar ner dit
runt 15-20 grader inomhus.... ahhhh.... så himla bra!!!!
Så jag får nog säga att jag är mer än nöjd..
Våldsamt avundsjuk är jag. Som inte ens har ett garage, får hålla till godo med firmans tvätthall. Fuktig, 15 grader varmt och ett sånt skitet golv. Suck.

Japp exakt såPerra83 skrev:Har du OSB mot reglarna och gips för ett slätt ytskikt?
Jag ser att du har utanpåliggande el, va kom det sig att du inte har den infälld?

Ohhh tack!!LineaR skrev:Blev riktigt bra till slut kul att kunna vara ifred nu och utan mögel![]()
Denna tråd kommer man att hämta inspiration ifrån om det blir garagebygge framöver
carina skrev:Progge..... nu efter vintern då värmen kommer tillbaka SKA vi ha en träff här!!!!progge skrev:Blir nästa träff i ditt garage Carina?

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016

Tack Mortil!mortil skrev:Blev snyggt Carina

Hmm... ja du.... 3.50-3.60 brett och runt 6.70 långt.miken skrev:vilka mått har garaget invändigt?

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016