Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Klädseltvätt, smutsig Touran

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
Användarvisningsbild
Filip 916
Ny Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 24 feb 2015 22:13

Klädseltvätt, smutsig Touran

Inlägg av Filip 916 » 14 okt 2015 12:18

Rengjorde sätena på en välanvänd och rätt så äcklig Volkswagen Touran. Mycket sand och saltvattensfläckar i den, så det måste ha blivit en del strandbesök i somras 8-) Ena sätet i mittenraden hade också en svag doft av något skumt.. påminde nästan lite om urin... :( Kan ha varit från besök på ridskolan, jag har för mig att någon i familjen har ridit.
Hur som helst, då jag fortfarande inte äger en klädseltvätt men vet hur en fungerar så fortsatte jag köra med min "manuella" klädseltvätt, dvs. spraya på rengöringsmedel, skrubba lite, duscha på varmvatten och suga upp allt med en grovdammsugare. En titt i dammsugaren är bevis nog på att den metoden funkar! :lol:
Det var smidigt att kunna ta ut sätena i mittenraden för att få lite mer plats, och då kunde de dessutom stå ute i solen och torka, så bilen var nästan helt torr när jag körde därifrån. :jeps Det blev stor skillnad på sätena, de ser nya ut nu och är en helt annan nyans nu än vad de var innan.
Touran - 1.jpg
Touran - 2.jpg
Touran - 4.jpg
Touran - 5.jpg
Touran - 6.jpg
Touran - 7.jpg
Touran - 8.jpg
Touran - 9.jpg
Touran - 10.jpg
Touran - 11.jpg
Touran - 13.jpg
Touran - 14.jpg
Touran - 15.jpg
Touran - 16.jpg
Touran - 17.jpg

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Klädseltvätt, smutsig Touran

Inlägg av Funk » 15 okt 2015 08:06

Snyggt, jag tycker det är kul att göra sådana bilar där resutatet verkligen syns tydligt..

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

popp
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1120
Blev medlem: 23 maj 2012 08:37
Ort: Halmstad

Re: Klädseltvätt, smutsig Touran

Inlägg av popp » 15 okt 2015 08:23

Kanon jobb. :jeps

Och som Funk skrev så är sådana jobb roliga där det verkligen syns skillnad på det man gör. :brumm

R_Bergsten
Medlem
Inlägg: 75
Blev medlem: 19 apr 2015 09:22

Re: Klädseltvätt, smutsig Touran

Inlägg av R_Bergsten » 15 okt 2015 18:16

De gjorde du allt med bravur;)

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1824
Blev medlem: 08 okt 2012 12:27
Ort: Storvreta

Re: Klädseltvätt, smutsig Touran

Inlägg av e_king » 15 okt 2015 20:12

Nyskick på de. :)
Snyggt jobbat. :jeps

Pascona
Medlem
Inlägg: 236
Blev medlem: 05 aug 2013 10:11
Ort: Umeå

Re: Klädseltvätt, smutsig Touran

Inlägg av Pascona » 16 okt 2015 13:17

Nice work!

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5627
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Klädseltvätt, smutsig Touran

Inlägg av Manor » 17 okt 2015 14:15

Snyggt jobbat :).

Själv är jag pedantiskt noggrann med inredningen i egna bilar. Då jag oftast köper nytt så väljer jag ändå alltid svart mörk klädsel och helst skinn/läder för att helt slippa förnimma smuts och fläckar.

Varför sådana här "skitgrisar" ens funderar på en ljus klädsel fattar jag inte...de borde ju fatta hur det kommer att se ut efter ett tag.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Skriv svar