Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Lowes Fiskebåt

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
Loweann
Medlem
Inlägg: 40
Blev medlem: 20 dec 2015 20:21

Lowes Fiskebåt

Inlägg av Loweann » 11 jan 2016 00:01

Tjena, Lowe heter jag och är ganska grön på området gällande bil/båtvård! Har för tillfället ingen fin bil att visa upp så tänkte dra igång en liten tråd om min båt som jag brukar ge kärlek på vårkanten! Såg att fler hade trådar med båtar så hoppas det uppskattas :jeps

Båten är en Ryds 465 som inhandlades år 2010
IMG_0237.JPG
IMG_0259.JPG
IMG_0501.JPG
Årorna såg rätt så dassiga ut. La på lite färg och klarlack så blev dom som nya igen!
adawdsadas.jpg
Kapade bort en sits, och byggde ett trädäck som ligger i fören på båten
bilvardsss.jpg
bilvardswffo.jpg
Sommaren 2015 fick jag nog av den blåa bottenfärgen som ständigt färgade av sig så bestämde mig direkt för att byta! Passade även på att måla om invändigt och spackla repor och gamla lagningar!
bilvarsggr.jpg
bilvarsrgrgergerge.jpg
bilvarwwww.jpg
bilvarefedd.jpg
bilvardtttaa.jpg
bilvarddaaw.jpg
Råkade bli en ny motor också, tohatsu 2 stroke 18hk, passade mycket bättre när man kör med fler passagerare eller mycket last. Körde ändå med en yamaha 15 hk innan!
bilvshghghf.jpg
Efter spacklingen slipades och spraymålades alla defekter. Så nu är det ganska strävt där jag målade. Nu får ni gärna ge tips om vad för medel jag kan använda när jag ska gå på båten till våren med rubbing/polering och även lackskydd! Rädd att rubbing kanske tar för mycket där man spraymålat. Jag är som sagt bara en nybörjare när det gäller sådant :D Kanske räcker med en bra polering så får man till en slät yta?

Äger en flex 14-2 150 och mussepigg från clas!


En bild på fören där det var störst skada från början
bilvghhgjhjh.jpg
Liten detalj man byggt på till att dra upp ankaren med
bilggoogo.jpg

Användarvisningsbild
Lundberg
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 725
Blev medlem: 07 jun 2015 22:35
Ort: Heby (Uppsala)

Re: Lowes Fiskebåt

Inlägg av Lundberg » 11 jan 2016 12:27

Härlig båt! Trivsam och praktisk med ganska små medel, undra varför ingen annan gör det samma.
// Jack

Loweann
Medlem
Inlägg: 40
Blev medlem: 20 dec 2015 20:21

Re: Lowes Fiskebåt

Inlägg av Loweann » 11 jan 2016 18:07

Tack! Ja visst, bara en papperskorg från biltema för 30 spänn gör att man slipper spilla ut sin läsk/öl och kan hänga fiskedrag och lägga nycklarna i tex utan att stjäla för mycket plats :)
bilvaarraaaa.jpg

Finns här http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... 000016396/


Har även lite belysning invändig! Skönt när man är ute långa nätter :jeps
bilgeerrr.jpg

Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1503
Blev medlem: 20 okt 2008 12:41
Ort: Roslagen

Re: Lowes Fiskebåt

Inlägg av jojje » 13 jan 2016 12:19

Kul med en till båttråd, gjorde ju själv iordning Bellan jag köpte i sommras, med polering/lackskydd/motorbyte mm mm..
Där du bättrat med sprayfärg får du vara försiktig då det inte tål så mycket bearbetning, en lättare polish kanske kan funka där.
I övrigt där du har ren gelcoat kan du köra på rejält.
Porrbelysningen så trevlig ut :D

Användarvisningsbild
Bananen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 754
Blev medlem: 19 apr 2013 12:07
Ort: Kungälv

Re: Lowes Fiskebåt

Inlägg av Bananen » 13 jan 2016 15:56

jojje skrev:........
Porrbelysningen så trevlig ut :D
:best :D
/ Hälsningar Thomas

Loweann
Medlem
Inlägg: 40
Blev medlem: 20 dec 2015 20:21

Re: Lowes Fiskebåt

Inlägg av Loweann » 13 jan 2016 18:07

jojje skrev:Kul med en till båttråd, gjorde ju själv iordning Bellan jag köpte i sommras, med polering/lackskydd/motorbyte mm mm..
Där du bättrat med sprayfärg får du vara försiktig då det inte tål så mycket bearbetning, en lättare polish kanske kan funka där.
I övrigt där du har ren gelcoat kan du köra på rejält.
Porrbelysningen så trevlig ut :D

Satt och kollade igenom din tråd innan jag skapade min, trevlig! :jeps

Mm, är rätt så rädd för att dra på med polering på båten. Men det är ju bara revor som är spacklade och målade, och så när man sprayar färg täcker det ju stora områden som blir sträva. Får testa lite försiktigt i vår!

Trissor och medel är jag osäker på! Och om jag törs gå på med min roterande maskin eller de får bli den oscillerande maskinen. Hemma har jag BBV fast cut 98, glaze s1, glaze +, glaze, meguiars ultimate compound, meguiars golf class carnanuba plus.


För dom som är nyfikna på mysbelysningen så är det dessa: http://www.prestandabelysning.se/vision ... rger/249-0

Användarvisningsbild
Bananen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 754
Blev medlem: 19 apr 2013 12:07
Ort: Kungälv

Re: Lowes Fiskebåt

Inlägg av Bananen » 14 jan 2016 01:22

Loweann skrev:.......

För dom som är nyfikna på mysbelysningen så är det dessa: http://www.prestandabelysning.se/vision ... rger/249-0
Damn! :shock:
Man blir 20 år igen! :D

/ Hälsningar Thomas

Skriv svar