Bilen, som ägs av en ingift släkting, kom som en direktimport och var ganska dassig i lacken och dessutom nyvaxad, då lacken pärlade sig ordentligt - men det rådde vi(jag och Hulden) bot på med hjälp av t.ex Herobiol Extra och Autosafe 5000(?)
Bilen polerades i två eller tre steg - beroende på hur panelen såg ut - med lite varierande polermedel. Fågelskiten nedan polerade jag bort med Menzerna Power gloss (POS100) med Menzernas orangea polerrondel, och det blev bra. Resten av huven polerades med Menzerna Intensive polish (IP) och lammull, sedan blev det super finish(SF) med en sprängd trissa.
Baklyktorna polerade jag med Menzerna power finish.
Efter att bilen var polerad, så torkades lacken noga med sprit, detta för att lösa rester från polermedel osv. Efter detta så svampades bilen in med PPS steg 1, som fick ligga i ca 20 minuter innan bilen spolades med vatten, för att till sist bli avtorkad.
Som lackskydd blev det PPS. Framrutan blev behandlad med Res bona. Däcken fick sig en omgång med allbrite tyre shine. Inredningen fick sig en snabb genomgång och lädret blev insmort.