Det var ca 17 månader sedan bilen polerades (plus lackskydd) så det syns mycket tvättrepor när man kollar med lampa. Men jag ska byta in bilen om ca en månad så jag kände mig tvungen att rätta till skadorna.
Vattnet var tyvärr fruset i vattenutkastaren, så jag fick improvisera lite vid tvätten. Tvättade först bilen vid en GDS "polettvätt", sedan när jag kom hem tog jag 2 st 17liters murbrukshinkar fyllda med vatten, 1 svamp, 1 vattenkanna, 1 sprayflaska shampo + vatten.
Sprutade först på shampolösningen, lät den ligga på lite, sedan hällde jag vatten med vattenkannan. På med mer shampo både på bilen och svampen. Svampade och "doppade av" svampen i hink nr 2. Gjorde om allt en gång till, sen sköljde jag av ordenligt med resterande vatten i ena hinken (det rena vattnet givetvis). Ska tillägga att jag bara gjorde det på höger framdörr och bakdörr där skadorna fanns. Torkade noggrant och körde in bilen i garaget.
Inspekterade skadorna...

Maskerat och färdigt för polering. Handtagen är lackerade, men det är en liten, liten gummilist som jag inte ville polera på.

Bestämde mig för att köra Menzerna Power Finish och gula trissor. Min maskin är en dubbel oscillerande köpt på Micro.
Körde länge och väl med PF, som jag tycker är ett suveränt medel. Fett och lätt att polera med! Efter polering blev det isopropanol och sedan ett lager med ett meguiarsvax. För att ha någon form av skydd på just dom ställena.
Resultatet blev följande - Fick bort allt faktiskt!