utgångsläge sönder polerat tak
sipat o klart med k800 våtslippapper och slipduk k360 på missade partier för att slippa blöta ner taket igen.
thinner tvättat och torkat med klibbduk för att man vill ju inte ha nå damm i lacken
lite målargrejor förts det viktigaste international enpetar båtlack samt då en sprittans ny rollerutrusning med skumtrissa som vapen
rollat o klart ca kl7 på kvällen och undrar om det hinner torka tills man ska till jobbet dagen efter
två veckor senare blankt o fint men som sagt mycket skräp i lacken så dags för att testa lite våtslip med maskin fast ska jag vara ärlig så hade man sluppit skräpet så hade nog våtslipen kunnat vara då det som sagt blev helt slätt och inget tillstymelse till apelsin lack
våtslipat en vända med albron 2000 och darlingen(makita exenterslip med 2,5mm slag.
sedan kört med albron 4000 är lite buligheter kvar kvar under färgen då jag nog skulle haft 1000papper från början för att plocka ner dom grövsta toppar för hand då dom här skumgummi belagda albron papperna är i mjukaste laget för att plocka ner små höga toppar liksom att dom flyter över eller hur man ska säga
en liten 50/50bild efter en vända med roterande maskin 1000rpm och LAHEGA No 13 med medium spräng triss kan ju tillläga att lacken är superduper mjuk så det är lite känsligt läge då det blir varmt som sjutton samt då går ganska tungt men lätt att få tillbaka glansen
sedan kört med wurh högglanspolish pro (medium cut)samt medium sprängd trissa, samt då testat med glansmätarn men då just den glimm-tändaren saknade text fick jag rita dit en glad gubbe med thushpenna.Dags för domen så först några sencuerade träd bilder
sen lite bilder som slank igenom censurens granskande blickar 
på ovanstående bild till höger från mitten och ner är det fortfarande bara våtslipat så att säga.Här syns det bättre i en annan vinkel
som sagt så går det att få ett fullt godkänt resulat med lite båtlack,roller,våtslip o polering , Fast rent tidsmässigt så skulle man förlora säkert en hel dag om man skulle rolla en hel bil mot att sprutlackera men ett bra allternativ om man saknar möjligheter att sprutlackera samt om man som jag har goda grannar att ta hänsyn till då det alla fall inte luktar speciellt mycket av just den här färgen samt då inte blir färgdimma i hela grannskapet eller garaget i fråga.som sagt ersätter inte en sprutlackering men bra nära, så nu Mortil får du kavla upp armarna och gå på den svarte(celican samtidigt som du petar i roller over bethoven med chuck berry i musikanläggningen
Mvh max.