Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

quick finish 140-behandlad kult-racer

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
MAX

Re: quick finish 140-behandlad kult-racer

Inlägg av MAX » 10 jan 2009 18:42

Göran skrev:Riktigt snygg färg!
ja men blir en aning ljusare i solen men snygg färg är det påminer om ditt färgval både på namnet och bilen till höger i dina inlägg du har bra smak med andra ord ;)
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: quick finish 140-behandlad kult-racer

Inlägg av Jiiins » 10 jan 2009 22:01

Varför ska du lacka om?
Ser bra ut tycker jag!
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

MAX

Re: quick finish 140-behandlad kult-racer

Inlägg av MAX » 10 jan 2009 22:34

Jiiins skrev:Varför ska du lacka om?
Ser bra ut tycker jag!
Man brukar säga att en bild säger mer än tusen ord men tyvärr så stämmer inte det vad det gäller den här lacken . och det roligaste är ju att det är taket som är sämst fast blankast fult av grova repor och några konstigheter som jag inte får bort alla fall inte med ip.n får en känsla av att det sitter under lacken vet inte vad det är .

syns inte så väl i solen eller som på dom här korten i skuggan ,men i garaget med skum belysning och även ute när det är mörk om det ligger lite ljus på syns det hur tydligt som helst nu är väl inte det största problemet utan att skärm kanterna bak är slut + några duktiga rost blemmor på fram skärmarna + några på dörrarna syns inte så tydligt då färgen sitter kvar fortfarande har även en duktig skada på förardörren pga dålig dörrstopp någon gång innan jag blev ägare så då blir det inget annat än att lacka om när man åtgärdat dom här skadorna när i princip alla paneler är skadade mer eller mindre.

Så därför ska den lackas om så småning om men jag ska fixa lite mer med det maskinella har några grejor som dykt upp efter hand (kanske ett dom fanns från början men kärleken är som bekant blind)
sedan ska jag besikta den fram i april så den är helt grön innan jag sätter rondellen i den men måste även hitta på ett annat ställe att vara på då blir ju som bekant ganska högt ljud när man fixar lite rost skador.Max
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.

Göran

Re: quick finish 140-behandlad kult-racer

Inlägg av Göran » 11 jan 2009 10:29

MAX skrev:
Göran skrev:Riktigt snygg färg!
ja men blir en aning ljusare i solen men snygg färg är det påminer om ditt färgval både på namnet och bilen till höger i dina inlägg du har bra smak med andra ord ;)
=) Precis, riktigt lik din bil!

Skriv svar