Började tvätten med kallavfettning (T-grön) av fälgar och under list. Tog inte ett smack på de ingrodda fälgarna, vidare på med Solvynol green 1:20 över hela bilen (här brukar mina fälga bli helt rena) tog inte ett smack på fälgarna här heller. Det blev till att gå på med Biltemas lungdödare och här blev det bingo, skiten formligen rann av. Väldigt imponerad! Tyvärr hade jag ingen fälgborste att tillgå, fick bli det värsta med svamp och högtryck.
Bilen schamponerades med Cherry Foam och därefter kördes hela bilen med Ultimas karossvamp (mycket äckel satt kvar i lacken).
Tvättade bilen igen och torkade med skrapa och våffelduk (prorecond). Maskering av lister och speglar, här skall lyftas ett varningens finger. Farsan hjälpte till och tog fram en blå tejp (fönster tejp) och denna var stört omöjlig att få bort på vissa ställen. Min tejp köpt hos Prorecond lossnade galant.
Polering fick bli i två steg (två varv med första steget på utsatta platser) med Classes dubbelskalle. Första steget med Menzerna Power Finish och lila trissor från BBV andra steget med Super Finish och Orangea HD trissor också från BBV. La nog ner närmare 10-14 h på polering, vart några regnavbrott och mörkeravbrott så jag har inte hundra koll på tiden. Två dagar höll jag på.
Lackskydd blev Powerlock från Menzerna som lades med mjuk grå trissa från BBV, halva bilen kördes med en trissa då den andra gav upp och släppte från kardborren... Intressant upplevelse!
Han inte klart med allt, insteg, lister, fälgar och däck är fortfarande obehandlade. Får ta det senare.
Har tyvärr inte så många bilder, får skärpa till mig till nästa gång. Men några blev det dock.
50/50 huv
En till
Slutresultat (tagna i skymning, lite kassa)
/Rednales