Pust, hittills så har jag lagt ner 8 timmar på den idag.
Det blev kallavfettning upp till halva dörren, halvstark HD-grön på hela bilen...högtryck. Concept Autoschampo via kembehållaren på högtrycken...lät det sitta ett tag och därefter högtryck igen. Handschamponerade den med Concept Profil, och spolade av med högtryck.
Clayade hela bilen, och det var behövligt

.
Tvätt, högtryck och avtorkning med MF-duk.
Polerade med roternade AEG PE-150 med blå trissa och Meguiars lack cleaner steg 1 (en gammal flaska jag hade kvar). Det blev riktigt bra och det gick att få bort en hel del (tvätt)repor, men jag hade gärna kört med något grövre medel. Avtorkning med MF-duk.
Musse-Pigg maskinen med gula trissor och Ultima Paint Prep+ samt avtorkning med MF-duk. Det var lite svårare att torka av UPP+ än steg 1 från Meguiars, men det är väl som det ska vara.
Ett lager Ultima Paint Guard+ lagt.
Platsskärmarna behandlades med Concept Vista, och det blev världigt bra...dock en mattare yta än medel som BumperShine och liknande, men fungerade bra tycker jag.
Dammsög invändigt med en sniksugare...med hyfsat resultat. Gummimattorna tvättades och fick därefter Selaclean Gummiförnyelse. Instrumentpanel och dörrsidor skrubbades med svamp och milt rengöringsmedel och det blev rent och fint.
I morgon blir det ytterligare ett lager med Ultima Paint Guard+, och efter nästa tvätt så blir det nog ett varv med Tvax Flexi (Sverigevaxet)

. Skärmarna kanske behöver ytterligare ett lager av Concept Vista (för det går väl att lägga det i två lager?).
Bild från igår innan behandling:
Bilder efter dagens behandling:

...och en 50/50 bild på huven (som var svårt att fotografera...):
Jag tycker att resultatet blev riktigt bra, och jag är stolt över att ha vågat gå på bilen med den roterande polermaskinen. Precis som proffsen säger, det gick betydligt snabbare och lättare än att enbart ha kört med Musse-Pigg maskinen

.
Navkapslar på hjulen borde kunna lyfta utseendet lite mer...även om det är snikfusk

.