Vid varje rekond brukar det bli en vanlig tvätt med shampoo, därefter biltemas avfettning med gnuggande med hjälp av mikrofiberduk för att få bort allt gött och flötigt som fastnat i lacken. Därefter går jag på med min 300g sonax deg och följer upp med en till tvätt. Sen får det torkas rent med en lahega mikrofiber "sämskskinn" och sedan torkas. Kör sedan igång med maskningen och kör igång med lahegas fastcut.
Alla produkter är av det dyrare serien från lahega. Dom billigare kan diskuteras i effektivitet.. Då jag vet att många inte föredrar lahega. Men jag antar att det finns något som funkar för alla.
I alla fall så tar jag en 3-4 gula 3m rondeller och får upp en fin puts på hela bilen med hårt tryck och hög temp. Sen kör jag finecut med 2 gula rondeller för att sedan avsluta med lackförseglingen av 2-stegs typ pålaggt med mjuk rondell med dubbelocillerande maskin med fukt. Sen lite finputs på det så är kalaset klart. Brukar hålla sig i ca 1 år (innan det slutar pärla sig och tappa "flötheten") om man nu använder rätt schampoo förståss. Invändigt går jag inte in på..
Jag kan mycket väl göra fel på något av dessa stegen då jag aldrig fick någon utbildning och mycket lite coaching på audi. Men jag har aldrig blivigt missnöjd eller polerat igenom eller fått några rosor eller liknande. Det enda jag har haft lite problem med är att stenskott och andra små hål i lacken fylls med polermedel. Och på en solidsvart bil är det ju inte det vackraste att se. Så tips på hur man kan tänka sig få bort det hade varigt välkommet.
Jag reserverar mig för stavfel..
Bilder i alla fall!