Morsan och farsan har gått och köpt sig en ny bil, efter flera månaders förseningar så fick dom den i början av oktober. Och det var ena riktiga klåpare som hade "fixat" bilen innan vi hämtade den. Den hade blivit tvättad sa dom, sen när vi öppnade bagageluckan så fanns det en massa polermedel stänk :S Påpekade detta till försäljaren var på han gick och hämtade nått "torkpapper" och gnuggade bort :/
Börjar med lite bilder hur den såg ut i solljus dagen efter vi hämtat den, den har bara gått några mil på bilderna.

Var svårt att fånga detta på bild, men huven var flammig/flötig man kan se några drag på bilden.

Denna är alltså tvättad hos bilfirman.

Polerrester, fanns mer under bakluckan men det torkade han bort som sagt.

Några veckor senare så var det dags för polering. Här tvättad, clayad och inställd i garaget för inspektion.

Tyvärr så blev det inga undertiden bilder denna gången så jag går direkt på efterbilderna.

Vart fokuset tog vägen vet jag inte men det är trädbilder iaf

Däcken och fälgarna gjorde jag inget med eftersom det snart är dags för vinterdäck, vinterdäcken ligger däremot klara. Vaxade med Rimvax och Ultima Tire & Trim på däcken
Produkter använda
Tvätt
Kallavfettning: Sanego Sanesolv Extra
Allkadiskavfettnig: Strovels Alfanol® HD Grön
Biltema fälgrengöring
Skumm: Valet Pro Snowfoam
Schampo: Allbrite Cherryfoam
Clay: Sonüs Ultra Fine med Valet Pro Citrus Bling som lube.
Polering
Biltemas cyklokopia med gula och oranga trissor
Menzerna Final Finish
Fireglaze som lacksydd, pålagt med Cyklokopia och svarta mjuka trissor
Ultima Tire and Trim på de lister som fanns
Tyvärr så är denna lacken super repkänslig när jag skulle torka av polermedlet med dessa dukar så blev det repor med en gång, det var den ditsydda kanten som repade så jag fick använda några andra dukar som inte hade någon kant. Fördelen med mjuk lack var att det räckte med FF och cyklokopia vid polering
Föräldrarna blev iaf nöjda
Tack för mig
//Jesper