Har hållt på på riktigt amatörnivå i rätt många år, men sedan detta forum upptäcktes har det skenat ordentligt. Jag har skaffat en roterande maskin som komplement till den välslitna Cyklo-kopian från Biltema, är stamtorsk hos flertalet webbutiker för polerpedanter och är inte alltid helt älskad av sambon efter att ha gömt sig i garaget i 9 timmar i sträck polerandes på något gammalt lik.
Bland de första bilarna jag satte tänderna i efter att jag skaffat roterande maskin och lite rekorderliga medel var sambons gamla Golf som skulle avyttras. Jag blir dessvärre dement när jag håller på med bilar, så fotografering sker oftast efter, men ibland innan och inte efter överhuvudtaget
Interiören var otroligt smutsig. Sambons morfar, som ägt bilen innan han gick bort, jobbade i verkstad och det var olja överallt. Lahega Interior Cleaner 40i, en liten rotborste från Ö&B och microfiber-trasa löste faktiskt de allra flesta fläckarna.

Bilen tvättades med MAC-124 PrickBort och alkalisk avfettning av macktyp, därefter Sonax Glansschampo.
Polerades med AEG PE 150 med Makita-lamullstrissa och Meguiar's 105. Därefter M205 på Nordic Pad blå rondell och till slut ett extra varv med M205 på den oscillerande maskinen med blå Nordic rondell. Detta var innan lackskydd inköpts och som LSP lades därför Sonax Nano Vax, som jag faktiskt tycker håller riktigt bra och ger en bra våt look. Plast piffades till med Concept Vista och däcken med Lahega Tyre Dressing 64.
Det som retar mig med Golfen är att jag försökte på mig 50/50 bilder av motorhuven. Försöket resulterade i ett 3 cm, vertikalt streck på huven där tapen suttit. Höll på att gå igenom när jag försökte köra bort det. Som tur var krävs ett riktigt vasst öga för att se det

Bilderna var säljande. Dagen efter slitet och fotograferingen kom en man och köpte den bums.