Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med.
Läs gärna mer och tyck till ->
Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
-
kenta
- Ny Medlem

Hade en test med fix it pro på framdörren som såg för tråkig ut efter parkeringsskador så jag slipa ner och min flex med lammullshätta fixade hela kalaset inkluderat hela bilen till det bättre, det som skämmer ut bilen nu är fälgarna som ska få en överhalning inom det snaraste

Senast redigerad av 5
kenta, redigerad totalt 14 gång.
Allt är inte guld som glimmar...
-
kenta
- Ny Medlem
nerslipat efter repor och fix it pro
Senast redigerad av 4
-
kenta
- Ny Medlem
det blir att avfetta bilen, claya och köra en finpolering+ att jag beställt ett bättre vax, för det jag la på verkar inte ha så bra lyster som jag vill ha fram.
har beställt av BBV så klart

Senast redigerad av 4
-
Funk
- Moderator

Snyggt jobb ! Silver är dock en lite otacksam att få djup i eftersom den inte innehåller några egentliga pigment utan bara "metallspån" , å' andra sidan är silver ganska tacksamt ur en massa andra aspekter. Är det Diamantsilver ?
Frugan hade en Skoda i den kulören och jämfört med mina silver Volvos så var den ljusare och "glittrigare" men med en aning mindre djup..
/Thomas
Senast redigerad av 4
Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
kenta
- Ny Medlem
I regpapperen står det ljusbrun, men dom måste väl mena ljusgrå :roll nu har jag beställt autoglym pastavax och lite annat smått och gott, så ska väl glansen utmärka sej bättre efter en finishpolering.
Som sagts tidigare så fanns det kraftiga repor på höger dörr och tvättrepor över hela bilen som försvann lätt med lammullshätta efter slipning.
Nu kör jag över bilen med en ny avfettning, clayar, tvättar, finpolerar och vaxar med pastavax så får vi se om det blir bättre resultat

Senast redigerad av 4
-
kenta
- Ny Medlem

3700 mil utan någon rekond. sådet är dags nu.

Efter tvätt och avfettning ett antal gånger blev det bra med handpolering och vax, snyggade även upp bromsoken med hammarlack.
Kommentra gärna.