Efter att sovit på saken så gick det inte att stoppa utvecklingen
så lördag morgon07,00 ner igaraget och började av-lägsna kraftig flyg-rost från skärm-kanterna samt att dölja denna med hjälp av glasfiberspackel
kan andra kan jag har gjort det förut
12,00 in i bilen hämtade gumman och mot borlänge(bil-tema)handlade lite slipmatreal spackel och tvåkomponents båt-lack hemma igen ca 14,00 släppe av gumman och körde in i garaget fram med darlingen(ossilarende enkel-slip) laddade med 80 pappar körde av glasfibern bytte till 120korn körde ut kanterna på glas-fibern + lite till.
Blandade i-hop lite biltema mettal-spackel och fin-spacklade skärm-kanterna mens spacklet torkade hand-jagade jag alla skrymslen och vrår med med slip-duk även denna in-köpt på bil-tema 280 korn eller vad det betyder stod alla fall 280 på den lite grovt kanske så jag började på dom minst synbara ställerna så man fick ur den värsta slip-verkan ur duken dvs så den inte tog så hårt när man kom till synligare ställen.
fram med darlingen igen fort-farande 120.korn körde klart skärmkanterna på gränsen till klart och byte till 400-papper körde klart skärm-kanterna + hela bak-skärmarna och bakluckan klart ca 18.00

skickar in lite bilder på gårdagens arbete.

före bild

in-backad i garget jiiins

kraftig flyg-rost

fick ta i med hård-hanskarna och spår efter tidigare försök att dölja rosten

Broms-medicin funkar tills rosten kryper fram igen

rosten dold och medicin och gammal färg ut-slipad

fin-spacklat lägg märke till mina ny-donade sommar däck som låg på lagret

slipat och klart saknas bara lite sprut-spackel hag-man har en fullt godkänd på spray-burk ska in-förskaffas i morgon
lite av går-dagens arbete som sagt ,har slipat klart bilen i dag och lagt rost-skydds-primer på dom ställerna som jag fick fram ren plåt ska som sagt lägga lite sprut-spackel i morgon blir inget märk-värdigt med märk-färg och dyligt samt att bilen kommer inte att grundas utan befintliga lacken får tjäna som grund färg brukar funka bra om man nu fått en fin yta och syns det inte nu så syns det när man fått på färgen flipp

eller flopp

Vill även minnas att det fanns en effekt-lack som hette flipp-flopp men är inte helt säker
och så lite mer bilder av dagens arb .

halva taket slipat

färdigt slipat förutom sprut-spacklet och lite primer på-lagt

är det pimp my ride så måste man naturlig-vis ha en dvd-skärm på taket så ni vet vem jag menar

får sej en titt på naturen

och så ett litet färg prov påminner om Görans bil
som sagt nästan klart för lack ska även bort med lite prylar som ko-fångare och speglar mm men det får bli i sista stunden när jag nu ska lacka på annan ort och ska köra dit bilen, och för-hoppnings vis blir det lack till nästa helgl (löne helg)passar bra då jag känner mej lite sugen på piiiiilsner(medicin) mvh max