Har tidigare hållt på lite men då med sonax (okq8 produkter typ)
Lägger ut lite bilder och info på min första bil som ja testat mig på att "öva" lite, (min egen bil) .
Ge gärna kommentarer, synpunkter, tips och råd.. kanske nån fråga om ja har tur
Produkter mm:
Avfettning: HD-grön (alkaliskt) och kall avfettning
Hetvatten högtryckstvätt
Lera: Bilt Hamber Auto-Clay
Schampo: Concept Profil Wash & Wax
Grön tvättvante
Avtorkning: Wåffelduk
Polering: Menzerna 50/50 PF2500/FF3000
Rengöring polerrester: Ispropanol
Lackskydd: Menzerna power lock
Plast lister: Concept vista
Gummimattor: Concept outline
Plast under huven: Concept outline
Däck: Concept contour
Glasrutor: Auto Glym
Före bilder

4 ärtor för huven är de lagom?

Här la ja på 2 ärtor på vardera men ökade till 4 på vardera

Efter bilder, Svårt att se nån större skillnad men hoppas att de är ett bra lackskydd..

La även på lite power lock på fälgbanan som ett lack skydd

Inredningen är väl de ända ja inte köpt mig nå produkter än.. nån som har nå tips på nå enkelt för lite glans på panel och sånt?

Ja tyckte de mesta funkade bra, men man hade ju lite funderingar då och då...
-Allt ifrån avfettning till avtorkning är ju inga större problem, plus i kanten för Leran som funkade riktigt bra:)
-Började poleringen av huven med roterade maskin (gul rondell), kändes lite ovant.. testade ocilerande "Musse" (Blå rondeller) direkt efter och vilken skillnad, mycket enklare att köra den. Så ja körde av hela bilen med den.
-Blir poleringen sämre eller vad är skillnaden? och hur använder man den för bästa resultat hastighet/tryck?
-Lackskyddet la ja på för hand med en Gul turtul svamp, 4 ärtor för huven ungefär, 2 för en dörr.. Lägger ja på för mycket då? Och är de bättre att lägga med Musse maskinen och svarta mjuka rondeller?
-Concept vista funkade riktigt bra! Skulle nog vilja ha de till all plast under huven och gummimattor, funkar det bra eller?