Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Polering av bilar inför utställning

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Polering av bilar inför utställning

Inlägg av Nisse » 20 apr 2009 20:35

Förra veckan polerade jag bla. två bilar inför motorrevyn som vi skulle ha i vår monter...och självklart använde jag Görans Sonusduk när jag torkade efter tvätt...det bästa är gott nog !! ;)
Som poleringsmedel använde jag Menzerna Power Finish och Menzerna Super Finish..allt torkades av sedan med Trutest Final Inspection 340...som lackskydd på Porschen PPS 2komp och på Ferarrin Autoglym Super Resin och avslutade med Autoglym Extra Gloss Protection....fälgar rengjordes med Autoglym Custom Wheel Cleaner (Syrefri) för säkerhets skull !! ;)

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Re: Polering av bilar inför utställning

Inlägg av Nisse » 20 apr 2009 20:50

Denna BMW Z3 Polerad jag upp förra året som vi hade i vår monter 2008....
Bild

Bild

Här en bild på en MB speciellt för Göran !! :D

Bild
MVH Nisse

Bild

MAX

Inlägg av MAX » 20 apr 2009 20:51

Snygga bilar och bra jobbat Nisse ;)
Måste vara kul att få ta an sej så pass exclusiva bilar istället för att gnugga på vardags-bilar som det heter fast det kan vara nog så skoj ändå när man fått till det emellanåt.
Börjar även bli lite sugen på auto-glyms grejor som du använt till ferrarin då du lagt på som jag fattat ett vax efter vax-polishen blev bra blänka i den men även porscen blev det ett bra tryck i glansen trots nu som det beskrivs att silver kan vara lite svårt att få till bra blänk i nu var ju den här lite mörkare i färgen än vanligare silver bilar men skit-snyggt blev det 8-) max.
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Stupid-Flanders
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Stupid-Flanders » 20 apr 2009 21:23

Man är lite extra försiktig när man håller på med en sån där bil va???
Senast redigerad av 4 Stupid-Flanders, redigerad totalt 14 gång.
Black isn't a color, it's a part time job!

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 20 apr 2009 22:23

Stupid-Flanders skrev:Man är lite extra försiktig när man håller på med en sån där bil va???
Ferrari är ingen bil man bör har som övningsobjekt första gången man lär sig polera... :D
En skapelse av plast, aluminium och plåt....det första jag gjorde var att stoppa en magnet i en microfiberduk och kollade vart den fäste...Ferrari ägarens mormor hade repat upp den rejält på vänster dörr med en kratta i garaget...men detta trollade jag bort med Menzerna... :D

Både Porsche ägaren som f.ö. är en kvinna och Ferrari ägaren var extremt nöjda med resultatet...och även med priset eftersom vi var extra snälla för att vi fick låna dessa fina vagnar i vår monter som dragplåster... ;)
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
Stupid-Flanders
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Stupid-Flanders » 20 apr 2009 22:45

Får mormor över huvud taget vara i närheten av garaget nu??? :D
Senast redigerad av 4 Stupid-Flanders, redigerad totalt 14 gång.
Black isn't a color, it's a part time job!

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 23 apr 2009 21:45

Stupid-Flanders skrev:Får mormor över huvud taget vara i närheten av garaget nu??? :D
Ja glad blev han säkert inte...men man kan ju inte slå sin mormor inte....eller ?? :roll:
MVH Nisse

Bild

Skriv svar