Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

FOX32 Från början och framåt...

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
Användarvisningsbild
Fox32
Medlem
Inlägg: 435
Blev medlem: 10 jun 2014 19:01
Ort: Stockholm

Re: FOX32 Från början och framåt...

Inlägg av Fox32 » 31 aug 2014 21:20

deciso skrev:Har du provat dom tjocka (50mm) trissorna. Tror inte dom är nån höjdare på DAS21. Microfibertrissor tycker jag funkar bäst
Nope, inte provat ännu. Har polermedel på väg hem, sen skall jag sätta tänderna i en gammal svartmetallic golf med oxid och annat gojs på..

Tror du de blir för sladdriga och oroliga på DAS:en? <----- :lol: :lol: :lol:
Det handlar om att göra avtryck

Min projekttråd: viewtopic.php?f=13&t=8676

Användarvisningsbild
ostkroken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1223
Blev medlem: 04 jun 2013 20:44
Ort: Östhammar

Re: FOX32 Från början och framåt...

Inlägg av ostkroken » 31 aug 2014 21:46

50mm är väl inte att rekommendera på ngn oscillerande maskin om jag förstått saken rätt.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

Användarvisningsbild
LineaR
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 884
Blev medlem: 28 aug 2012 19:14
Ort: Växjö

Re: FOX32 Från början och framåt...

Inlägg av LineaR » 01 sep 2014 21:27

Fox32 skrev:
LineaR skrev:Trevligt läsning å tester av borstar.
Har du provat den store gule än?
Hej och tack!.

Om du menar fälgborsten så har jag kört med den nu på ett tio, femton-tal tvättar och jag tycker den fungerar bra. Jag stör mig dock mer och mer på att den sprätter en del smutslödder när man drar ut den ur fälgen, vilket inte är så kul. Annars tycker jag den rensar bra och kommer in där det är trångt.

Funderar på att testa wheelwoolies någon gång i framtiden.. Testat sådana?
Hej Nej har inte testat Wheelwoolies men vet någon som har :D
Får kolla efter andras omdömen och se om det är något men ser redan att det har fått ok kritik.

Tack för att du testade den Gula stora fälgborsten och ditt omdöme har en vikan fälgborste röd/grön Stör mig också på skvätt.

Kör med dom där långa Flexipads från BBV, Funkar bra för mina fälgar dock är den rätt sliten men tur att jag köper 3st för 79kr.
Bild

Användarvisningsbild
Fox32
Medlem
Inlägg: 435
Blev medlem: 10 jun 2014 19:01
Ort: Stockholm

Re: FOX32 Från början och framåt...

Inlägg av Fox32 » 26 okt 2014 10:34

Nu är Cittran såld, jag vill uppleva att det fina skicket jag hållit den i gjorde att jag fick vad jag köpte den för, nästan 10K mer än likvärdiga på marknaden =)
Det handlar om att göra avtryck

Min projekttråd: viewtopic.php?f=13&t=8676

Användarvisningsbild
Fox32
Medlem
Inlägg: 435
Blev medlem: 10 jun 2014 19:01
Ort: Stockholm

Re: FOX32 Från början och framåt...

Inlägg av Fox32 » 27 apr 2016 17:49

Jaha, då var man tillbaka här efter en liten tids AFK, i alla fall som delaktig i diskussionerna. Tappade suget lite när utvecklingen av sidan inte gick så fort som jag ville. Men nu verkar Tumba tagit över driften och många av de ändringar jag hade på önskelistan har blivit gjorda. De få jag hade kvar har vi en samsyn på och det kommer förhoppningsvis göras lite småjusteringar framöver.

Under tiden jag varit frånvarande har jag gått och startat en bilhandel med en vän. Vi heter Autoroom och finns på http://www.autoroom.se är någon en fena på wordpress så behöver vi köpa in lite konsultation när det kommer till listningen av bilar på siten (bytbil.se är blodsugande iglar utan existensberättigande)

Vad gäller bilvård så har vi nu mera samarbete med några riktigt vassa rekondfirmor i närheten. Som bilvårdsnörd är man en ganska bra kravställare och upphandlare av rekondtjänster. =) Kunskaperna jag fått här ifrån hjälper oss mycket att hålla bilarna i toppskick under tiden de står utställda, provkörs, kladdas på etc. Vi har även nytta av ett lite mer tränat öga när det gäller inköp, att bedöma skick på lack och inredning etc.

Kul i alla fall att vara tillbaka! =)

Mvh
Fox
Det handlar om att göra avtryck

Min projekttråd: viewtopic.php?f=13&t=8676

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5627
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: FOX32 Från början och framåt...

Inlägg av Manor » 27 apr 2016 22:03

Välkommen tillbaka.

Utan att vara expert så är nog det mesta bättre än Wordpress :(.
Lätt att sätta upp, men dras med mer eller mindre konstanta "säkerhetshål" som gör att site:er baserat på Wordpress till lätta offer. Fundera på vad ni behöver, och leta därefter runt efter andra mindre utsatta alternativ.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Fox32
Medlem
Inlägg: 435
Blev medlem: 10 jun 2014 19:01
Ort: Stockholm

Re: FOX32 Från början och framåt...

Inlägg av Fox32 » 28 apr 2016 13:02

Manor skrev:Välkommen tillbaka.

Utan att vara expert så är nog det mesta bättre än Wordpress :(.
Lätt att sätta upp, men dras med mer eller mindre konstanta "säkerhetshål" som gör att site:er baserat på Wordpress till lätta offer. Fundera på vad ni behöver, och leta därefter runt efter andra mindre utsatta alternativ.
Ja det stämmer säkert som du säger. Vi är idag i det läget att vi inte vill och kan lägga tid på att lära oss ett annat samt byta CMS. Vi vill fokusera på att sälja bil! =)
Det handlar om att göra avtryck

Min projekttråd: viewtopic.php?f=13&t=8676

Skriv svar