Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Soul Red Mazda 3 - Glare

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
Pierriewargen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 589
Blev medlem: 01 apr 2014 23:35
Ort: Norberg

Re: Soul Red Mazda 3 - Glare

Inlägg av Pierriewargen » 10 aug 2015 23:04

Försvinner vid tvätt om man inte fått det helt åt skogen. Men vill man få bort det på en gång om det blivit överdoserat lär man i princip använda en cleaner. Inte ens eraser biter på hinnan som blir. Bra produkt men synd den blivit så omständig kan man tycka.


Kan lägga till att jag ej använder reload efter cquartz uk av just den anledningen att det ofta stjälper mer än hjälper. På vissa lacker är den riktigt jobbig.

RobbeS
Medlem
Inlägg: 91
Blev medlem: 05 mar 2015 11:10

Re: Soul Red Mazda 3 - Glare

Inlägg av RobbeS » 28 aug 2015 00:57

Ursäkta ännu en fråga om att toppa Glare.
Hur snabbt efter en glarebehandling kan man toppa med i mitt fall Orchard Speed Wax. Vill ha lite bättre avrinning även om nu Glare funkar bra där också. Jag har fått en provflaska med Orchard Speed Wax som jag vill prova.
Har nu äntligen fått tid över efter vattenskador i huset och barnpassning att imorgon behandla bilen som jag tjatat om i detta forum i flera veckor nu :oops: .
Har tvättat av bilen ordentligt ikväll med avfettning och flygrost samt schampo och insåg att jag också var tvungen att gå igenom den med clay vilket jag precis nu är färdig med. Trodde jag skulle slippa det på en bil som är knappt två månader gammal men den gubben gick inte.

Användarvisningsbild
Gloss
Medlem
Inlägg: 107
Blev medlem: 12 maj 2011 12:57
Ort: Alingsås

Re: Soul Red Mazda 3 - Glare

Inlägg av Gloss » 28 aug 2015 13:30

Otroligt härligt blänka!!
//Gloss aka Micke E. :)
"En blank bil GÅR fortare!"
Volvo V60. Svart. :mrgreen:

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5627
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Soul Red Mazda 3 - Glare

Inlägg av Manor » 28 aug 2015 14:38

Gloss skrev:Otroligt härligt blänka!!
//Gloss aka Micke E. :)
Tackar :).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5627
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Soul Red Mazda 3 - Glare

Inlägg av Manor » 28 aug 2015 14:40

RobbeS skrev:Ursäkta ännu en fråga om att toppa Glare.
Hur snabbt efter en glarebehandling kan man toppa med i mitt fall Orchard Speed Wax. Vill ha lite bättre avrinning även om nu Glare funkar bra där också. Jag har fått en provflaska med Orchard Speed Wax som jag vill prova.
Har nu äntligen fått tid över efter vattenskador i huset och barnpassning att imorgon behandla bilen som jag tjatat om i detta forum i flera veckor nu :oops: .
Har tvättat av bilen ordentligt ikväll med avfettning och flygrost samt schampo och insåg att jag också var tvungen att gå igenom den med clay vilket jag precis nu är färdig med. Trodde jag skulle slippa det på en bil som är knappt två månader gammal men den gubben gick inte.
I princip kan du toppa när du vill.
Man kan väl ge det några veckor, men innan dess ska du inte heller ha något avrinningsbeskymmer.
Jag skulle nog hellre lägga ett ytterligare Glarelager...så mycket längre tid tar det inte, men vill du testa Speed Wax så är det bara att tuta och köra :).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

RobbeS
Medlem
Inlägg: 91
Blev medlem: 05 mar 2015 11:10

Re: Soul Red Mazda 3 - Glare

Inlägg av RobbeS » 28 aug 2015 15:22

Manor skrev:
RobbeS skrev:Ursäkta ännu en fråga om att toppa Glare.
Hur snabbt efter en glarebehandling kan man toppa med i mitt fall Orchard Speed Wax. Vill ha lite bättre avrinning även om nu Glare funkar bra där också. Jag har fått en provflaska med Orchard Speed Wax som jag vill prova.
Har nu äntligen fått tid över efter vattenskador i huset och barnpassning att imorgon behandla bilen som jag tjatat om i detta forum i flera veckor nu :oops: .
Har tvättat av bilen ordentligt ikväll med avfettning och flygrost samt schampo och insåg att jag också var tvungen att gå igenom den med clay vilket jag precis nu är färdig med. Trodde jag skulle slippa det på en bil som är knappt två månader gammal men den gubben gick inte.
I princip kan du toppa när du vill.
Man kan väl ge det några veckor, men innan dess ska du inte heller ha något avrinningsbeskymmer.
Jag skulle nog hellre lägga ett ytterligare Glarelager...så mycket längre tid tar det inte, men vill du testa Speed Wax så är det bara att tuta och köra :).
Tack för svaret. Håller just nu på med att gnugga in första lagret Glade och sen kör jag nog två lager "snabb Glare" efter varandra. Kanske overkill men känns det bra så är det bra :mrgreen: ...
Speed Wax får vänta till nästa tvätt...

Skriv svar