Se till att de inte skruvar uttaget i en kabelstam bara, det gjorde de på brorsans bil.Lemerok skrev:I denna värmen (30 grader) ska jag åka till Gävle där jag köpte bilen och få motorvärmar- och kupé-uttag monterat, känns konstigt...
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Idag.....
- Grief
- Moderator

Re: Idag.....
Senast redigerad av 4 Grief, redigerad totalt 14 gång.
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83
- progge
- Moderator

...... såg jag dessa vackra bilder.
Nästan så man blir tårögdLefty skrev:...eller egentligen igår har jag gett båda bilarna en ordentlig tvätt!
Tyvärr ser det bara bra ut på håll, ordentligt med tvättrepor på båda två. Men lite SONAX Xtreme Intense Shine Detailer ger tillräcklig glans för att den bättre hälften skall tycka de är superfina....![]()
Ett par bilder kan jag bjuda på..
Liten
Stor
Båda
Senast redigerad av 4 progge, redigerad totalt 14 gång.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
-
henkek
- Trogen Medlem

Sv: Re: Idag.....
Lemerok skrev:I denna värmen (30 grader) ska jag åka till Gävle där jag köpte bilen och få motorvärmar- och kupé-uttag monterat, känns konstigt...
Hoppas dem sätter uttaget diskret så man kbappt ser den:) annars är dem duktiga o borra hål mitt i en stötfångare
Senast redigerad av 4 henkek, redigerad totalt 14 gång.
- Lefty
- Medlem
Haha, misstänkte att du skulle gilla dem...progge skrev:...... såg jag dessa vackra bilder.
Lefty skrev:...eller egentligen igår har jag gett båda bilarna en ordentlig tvätt!
Tyvärr ser det bara bra ut på håll, ordentligt med tvättrepor på båda två. Men lite SONAX Xtreme Intense Shine Detailer ger tillräcklig glans för att den bättre hälften skall tycka de är superfina....![]()
Ett par bilder kan jag bjuda på..
Nästan så man blir tårögd![]()
Den lilla är dessutom rätt rolig att köra, har dock börjat fundera på om jag inte skulle försöka köpa storebror Ralliart, eller t.om. en EVO...... Det är ju viktigt att barnen kommer i tid till förskolan
Senast redigerad av 5 Lefty, redigerad totalt 14 gång.
- Lemerok
- Entusiast

Idag.....
Ouch låter inte bra, har snackat med dem och de har visat lite vart de tänkte sätta uttaget i fronten. Verkar bli bra, 2h att fördriva här tills jag får hämta den.Grief skrev:Se till att de inte skruvar uttaget i en kabelstam bara, det gjorde de på brorsans bil.Lemerok skrev:I denna värmen (30 grader) ska jag åka till Gävle där jag köpte bilen och få motorvärmar- och kupé-uttag monterat, känns konstigt...
Hoppas det blir bra.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Senast redigerad av 4 Lemerok, redigerad totalt 14 gång.
- Lefty
- Medlem
Re: Sv: Re: Idag.....
På Outlandern på bilderna ovan bar jag dem att sätta kontakten lite diskret samt att inte fastmontera kupéfläkten då jag blir lite illa berörd över skruvhål i inredningen.henkek skrev:Lemerok skrev:I denna värmen (30 grader) ska jag åka till Gävle där jag köpte bilen och få motorvärmar- och kupé-uttag monterat, känns konstigt...
Hoppas dem sätter uttaget diskret så man kbappt ser den:) annars är dem duktiga o borra hål mitt i en stötfångare
Hur ser det ut när den hämtas? Jo ,kontakten sitter i övre grillen (tittar man noga på bilden syns den), kupefläkten sitter skruvad i plastpanelen på passagerarsidan, självklart lite snett...
Senast redigerad av 4 Lefty, redigerad totalt 14 gång.
- Grief
- Moderator

På syrrans nya i20 satte de uttaget väldigt diskret mitt i plasten på fronten. Klåpare.

På brorsans nya KIA skruvade de kupéuttaget nere till höger, precis framför framdörren på passagerarsidan. Mitt i en kabelstam som skötte låsning, elhissar, ljus i bak på bilen och så vidare. Det tog ett tag för dem att laga det...

På brorsans nya KIA skruvade de kupéuttaget nere till höger, precis framför framdörren på passagerarsidan. Mitt i en kabelstam som skötte låsning, elhissar, ljus i bak på bilen och så vidare. Det tog ett tag för dem att laga det...
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

När jag läser de senaste inläggen här får jag ytterligare belägg för att jag gör rätt när jag aldrig köper en bil utan GSM-styrd dieselvärmare. 
Senast redigerad av 4 Norrhyttan, redigerad totalt 14 gång.
Vad var det jag sa!
- Lemerok
- Entusiast

Idag.....
Illa! Så fult.Grief skrev:På syrrans nya i20 satte de uttaget väldigt diskret mitt i plasten på fronten. Klåpare.
Senast redigerad av 4 Lemerok, redigerad totalt 14 gång.
- MattisH
- Trogen Medlem

På min ford sitter den i grillen. Kanongott att slippa böja sig när man ska koppla in den och locket smälter förhållandevis enkelt in med grillen.

Var sätter dom ditt?

Var sätter dom ditt?
Senast redigerad av 4 MattisH, redigerad totalt 14 gång.
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013
Toyota Auris Hybrid 2013
- MattisH
- Trogen Medlem

Så här:
?
?
Senast redigerad av 4 MattisH, redigerad totalt 14 gång.
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013
Toyota Auris Hybrid 2013
- mortil
- Moderator

- Kontakt:
jag hade blivit uppriktigt förbannad om dom gjort så på min bil. finns ju svart plast nere vid reg plåten man kan fästa de iGrief skrev:På syrrans nya i20 satte de uttaget väldigt diskret mitt i plasten på fronten. Klåpare.
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..
- progge
- Moderator

... ser jag att det finns folk som tänker.Lemerok skrev:
Ser ni vart den sitter?
Snygg installation
Senast redigerad av 4 progge, redigerad totalt 14 gång.
Mvh Progge
- Grief
- Moderator

Ja, men hon och hennes sambo orkade inte bråka. Jag hade krävt ny front på momangenmortil skrev: jag hade blivit uppriktigt förbannad om dom gjort så på min bil. finns ju svart plast nere vid reg plåten man kan fästa de i
- mortil
- Moderator

- Kontakt:
Samma här..Grief skrev:Ja, men hon och hennes sambo orkade inte bråka. Jag hade krävt ny front på momangenmortil skrev: jag hade blivit uppriktigt förbannad om dom gjort så på min bil. finns ju svart plast nere vid reg plåten man kan fästa de i
Lemerok. de är ju sådär de ska se ut
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
- Perra83
- Entusiast

Väldigt snyggt!!progge skrev:... ser jag att det finns folk som tänker.Lemerok skrev:
Ser ni vart den sitter?
Snygg installation
På min första 854 -95 Turbo så satt uttaget bakom reg.skylten, skyddad och enkelt att komma åt.
Senast redigerad av 4 Perra83, redigerad totalt 14 gång.