Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Idag.....

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
miken
Entusiast
Entusiast

Re: Idag.....

Inlägg av miken » 28 dec 2014 14:33

Perra83 skrev:
popp skrev:
miken skrev:städat garaget och gjort en liten inventering så man vet vad som ska beställas innan sommaren :)

sen måste jag ge dagens hiss till Bilt hamber auto-wheel lätt bästa fälgrengöringen jag provat och till ett sjukt bra pris inte många andra fabrikat som slår det!!!
Tack för tipset om fälgrengöringen ,det låter ju som ett toppen medel :jeps

Jag tänkte beställa en flaska av deras Surfex HD så nu får en flaska fälgrengöring också följa med i beställningen. :jeps
Din rackare! Så tänker jag med göra. Fälgtvätten finns bara på 1liter? :?

ni kommer inte att ångra er det är ett dundermedel även Surfex HD är en riktig höjdare!
Auto-wheel finns i 5 Liters men Waxdog verkar bara ha 1 liters flaskorna

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm

Användarvisningsbild
Fiskepojken
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Fiskepojken » 28 dec 2014 22:39

Idag har man varit i solen och åkt runt miami och sett dyra hus.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Användarvisningsbild
addebe
Medlem

Inlägg av addebe » 31 dec 2014 16:04

...fick hem en lapp i brevlådan som stod att ett varmgarage inkl. carport finns till förfogande och att jag stod först i kö. Känns rätt bra nu och så slipper man åka hem till föräldrarna när det ska fixas med bilarna.

/Andreas

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 02 jan 2015 17:51

..gav ja min Kränzle 1152TST en behandling med Perfection.

Sen skulle jag veva in slangen till högtryckstvätten och fick trassel :shock: sträckte ut slangen och lyckades dra omkull tvätten så kåpan framtill precis där knappen sitter sprack. Det gick med en liten skruvmejsel att vika rätt plasten så det ser inte så jävligt ut men sprickan är kvar :cry:

Bilen blev i alla fall ren.

Användarvisningsbild
Dannek
Medlem

Inlägg av Dannek » 03 jan 2015 22:31

Tvättat bilen och fortsatt renovera tvättstugan här hemma.. farsan är iväg i 3 dagar så när han kommer hem ska det vara färdigt så får han en fin överraskning :lol: (Bor fortfarande hemma eftersom jag bara är 18 år och har inte börjat jobba än)

Brian S
Medlem

Inlägg av Brian S » 04 jan 2015 02:10

Idag sluttat fungera min nästan nya T3000 maskin [emoji33] och har mer än en halv bil kvar än!! ARGH!

miken
Entusiast
Entusiast

Inlägg av miken » 05 jan 2015 23:47

Blir att se JVM hockey hela natten , canada-ryssland kommer bli en intresant match att se :)
förutom det har jag börjat renovera min 4p släp med nya dekaler och led belysning runt om :)

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Commander » 05 jan 2015 23:57

Samma här.. Hockey tills jag somnar, ledig imorgon, kall öl inmundas. Mmmm

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 07 jan 2015 16:45

Råkade hitta detta trevliga klipp :best

https://www.youtube.com/watch?v=wdC8tb85CnQ

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Kontakt:

Inlägg av Logan » 09 jan 2015 19:44

Kan roa er med en komisk händelse idag,

Har en bmw 325
så har jag haft problemet med att ena blinkern är jättesnabb och andra är normal
felet skulle ligga i bilens datorn.

så när de storma trycktes det in vatten där batteriet var och all ström drogs ur.
torkade rent så gott det gick utan att koppla loss batteriet, Då många säkert vet att det kan ställa till problem.
sedan var det ström på batteriet och starta, smått överraskad så fungera båda blinkers
The passions is what drives the art. Detailing for life

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator

Inlägg av progge » 11 jan 2015 14:27

Då var Egon lagd till handlingarna.
Undrar om jag får behålla grillen som kom farande, och landade i min trädgård. Hmmmm
Dessa vinter stormar!
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

miken
Entusiast
Entusiast

Inlägg av miken » 11 jan 2015 15:48

har kommit 55cm snö i natt så har varit ute tills nu och skottat och i morgon ska det komma MER!!!

tror jag åker och köper en snöslunga efter jobbet!!!

Einarsson
Ny Medlem

Inlägg av Einarsson » 11 jan 2015 16:32

miken skrev:har kommit 55cm snö i natt så har varit ute tills nu och skottat och i morgon ska det komma MER!!!

Om man bor i Skellefteå trodde jag man fick en snöslunga i inflyttningspresent när man flytta hemifrån.

miken
Entusiast
Entusiast

Inlägg av miken » 11 jan 2015 18:54

Einarsson skrev:
miken skrev:har kommit 55cm snö i natt så har varit ute tills nu och skottat och i morgon ska det komma MER!!!

Om man bor i Skellefteå trodde jag man fick en snöslunga i inflyttningspresent när man flytta hemifrån.
haha ja det kan man kanske tro men så tur har jag inte haft det :) har inte bott i hus så länge men nu känner jag att det är läge att köpa en

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 11 jan 2015 19:03

miken skrev:
Einarsson skrev:

haha ja det kan man kanske tro men så tur har jag inte haft det :) har inte bott i hus så länge men nu känner jag att det är läge att köpa en
Köp en med riktiga stålskovlar och LED lampor. Slungan ska lixom skära sig igenom snön. Min lilla Husqvarna vet ja inte hur den jobbar, tror den knuffar snön och det går ju jättebra när det är packat... över 7000kr åt Huggormars avföda :evil: :lol:

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 11 jan 2015 19:08

Jag körde oxå snö igår i ett par timmar. Blev inte ens svettig NÄHÄ!

Idag var det bättre väder. -4°C på eftermiddagen. Så jag gick ut och städade V60n. Dammsög och torkade rent överallt. Gummimattorna fick ett varmt bad med såpa i badkaret. Tankade fullt. Nu laddas batteriet. Bilen redo så sambon kan åka till jobbet i lugn och ro i morgon.

dLinkz
Medlem

Inlägg av dLinkz » 11 jan 2015 21:07

..dog snöslungan och snöskyffeln gick sönder! Precis vad jag var ute efter :jeps Någon som vet vad som kan vara felet på snöslungan? Startar och går i 3 sekunder sen dör den...

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Micke K » 11 jan 2015 21:37

dLinkz skrev:..dog snöslungan och snöskyffeln gick sönder! Precis vad jag var ute efter :jeps Någon som vet vad som kan vara felet på snöslungan? Startar och går i 3 sekunder sen dör den...

kolla bränsle-lednignar, packningar på förgasare. Låter som att den inte får soppa...
MVH Micke K

Bild

miken
Entusiast
Entusiast

Inlägg av miken » 11 jan 2015 22:25

någon som har tips på en bra snöslunga? :)

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 11 jan 2015 22:37

Var jag md familjen och en kompis till dottern på en nyöppnad pizzeria/grill med vedugnsbakade pizzor.
Pizzorna var det inget fel på, men resten var nästan en katastrof. Tjejen som tog emot beställning och betalningen tappade bort vår beställning två gånger så det blev till att beställa en tredje gång innan vi slutligen efter 45 minuter blev serverade våra pizzor. Hade jag inte stött på igen så hade vi väl fortfarande suttit där... Hela stället var rörigt och oorganiserat samt med en för hög ljudvolym...det var helt enkelt inte mysigt. Det var nog tyvärr första och sista gången vi äter där trots att vi i efterskott blev erbjudna en kompensationsrabatt vid nästa besök...om personen i fråga fanns på plats då.

Det som skulle ha gjorts var att erbjuda typ 3 pizzor gratis vid nästa besök, och att vi hade fått det i skriftlig form.

Priset på 79:- -- 99:- per pizza och 25:- för dryck var också lite väl högt.

Man får anta att det det krävs lite inkörning och att tjejen i kassan byts ut. Det var väl troligtvis en dotter/släkting som stod där nu...som verkligen hade noll koll på vad hon sysslade med :(. Vi har säkerligen 10 pizzerior till lokalt så det går ingen direkt nöd på oss...
mvh Manor

Skriv svar